۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۳۳۲۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ دسته: انرژی
۰

کره جنوبی در مراسمی آغاز به‌کار بیست و هفتمین راکتور هسته‌ای خود را اعلام کرد. کره جنوبی به دنبال تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای، تقویت امنیت انرژی و افزایش سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی خود است. دولت جدید کره جنوبی متعهد شده است که سیاست حذف تدریجی نیروگاه‌های هسته‌ای که توسط دولت سابق اعمال شده بود را کنار بگذارد و حتی بار دیگر این صنعت را احیا کند.

به گزارش مسیر اقتصاد کره جنوبی روز چهارشنبه جشن بهره برداری از بیست و هفتمین راکتور هسته‌ای خود را برگزار کرد. این کشور تلاش می‌کند تا به یک قدرت هسته‌ای تبدیل و مدیریت بهتری برای تقاضای برق داشته باشد. ساخت رآکتور هسته‌ای شین هانول در سال ۲۰۱۰ در اولجین و در ۳۰۷ کیلومتری جنوب شرقی سئول آغاز و در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. در نهایت پس از سال‌ها آزمایش، عملیات تجاری آن از هفته گذشته آغاز شد. البته قرار بود عملیات تجاری آن در سال ۲۰۱۷ باشد که به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، این طرح به دلیل زلزله در جنوب شرقی شهر گیونگجو به تعویق افتاد.

اهداف کره جنوبی از افزایش راکتور هسته‌ای

در این مراسم رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول، گفت: «دولت صنعت انرژی هسته‌ای را به ستونی برای تحریک صادرات تبدیل می‌کند. ما همواره از آن حمایت می‌کنیم تا جمهوری کره بتواند بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یک قدرت جهانی انرژی هسته‌ای به رخ بکشد». در این راستا، دولت یون متعهد شد که سیاست حذف تدریجی نیروگاه‌های هسته‌ای که توسط دولت سابق اعمال شده بود را کنار بگذارد و حتی آن را احیا کند.

به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، راکتور جدید با ظرفیت تولید برق ۱۴۰۰ مگاوات و بر اساس فناوری APR۱۴۰۰ ساخته شده که مدل نسل بعدی راکتور کشور بوده و دارای ظرفیت بالا، طول عمر بیشتر و مقرون به صرفه است. کره جنوبی از این مدل برای ساخت نیروگاه هسته‌ای «براکه» در امارات متحده عربی نیز استفاده کرده است.

کره جنوبی در مجموع دارای ۲۷ رآکتور از جمله رآکتور جدید بوده که اکنون ۲۵ مورد از آنها در حال بهره‌برداری است. بر اساس داده‌های دولت، سه مورد دیگر نیز در دست ساخت هستند. در مجموع، سئول تلاش می‌کند تا تولید انرژی هسته‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳۰ درصد از کل تولید انرژی خود افزایش، امنیت انرژی را تقویت کند و به اهداف انتشار کربن صفر دست یابد.

منبع: یونهاپ

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.