۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۴۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ دسته: مسکن
۰

مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی دولت در بهبود شرایط بازار مسکن بر اساس قانون اساسی، افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی امروز توان مالی کافی برای اجرای پروژه‌های مسکن سازی را ندارند، از این رو می‌توان اراضی را به مردم و بخش خصوصی داد تا مسکن بسازند.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد با وجود مکلف شدن دولت ها به تأمین مسکن برای همه خانواده ها در قانون اساسی و تجربه چندین دهه سیاست‌گذاری در بخش مسکن، کماکان رونق پایدار ساخت مسکن حاصل نشده و در نتیجه بسیاری از خانواده ها فاقد مسکن ملکی هستند و تامین مسکن به عنوان یکی از مشکلات و معضلات اقتصادی خانواده‌ها باقی مانده است.

برنامه‌های دولت برای تولید مسکن روی کاغذ باقی مانده است

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه ساخت مسکن گفت: اقدامات دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن مطلوب نبوده است، زیرا عملا در ۶ سال اخیر وزارتخانه اقدام خاصی برای مسکن سازی انجام نداده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته دولت اخیرا برنامه هایی را برای تولید انبوه مسکن طراحی کرده، اما اغلب این برنامه ها هنوز بر روی کاغذ باقی مانده و برخی اقدامات جزئی با تأخیر و کندی پیش می رود. تنها کارنامه دولت دوازدهم در حوزه ساخت مسکن، تلاش برای تکمیل پروژه مسکن مهر بوده است.

لزوم واگذاری اراضی دولتی و ملّی به مردم برای ساخت مسکن

این نماینده مردم در مجلس، با اعلام اینکه بازار مسکن در دو سال اخیر با تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: این افزایش لجام گسیخته عملا بازار را وارد رکود تورمی کرده و این مسئله موجب شده که خانواده ها به ویژه زوج های جوان نتوانند خانه خریداری کنند. در شرایط کنونی اقشار متوسط و ضعیف جامعه قادر به خرید مسکن نیستند و این مسئله افزایش آمار مسکن استیجاری را در پی داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر لزوم استفاده از اراضی دولتی و ملی برای ساخت مسکن تأکید کرد و افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی امروز توان مالی کافی برای اجرای پروژه‌های مسکن سازی را ندارند، از این رو می‌توان اراضی را به مردم و بخش خصوصی داد تا مسکن بسازند.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.