۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۲۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ دسته: دولت و حکمرانی
۱

قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر فرماندهی حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف است و لازم است برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه شتاب بیشتری داشته باشد.

به گزارش المیرا نوری خبرنگار استان آذربایجان غربی مسیر اقتصاد، سال ۱۳۹۵ بنا به نام گذاری مقام معظم رهبری، به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مزین شد و از آن زمان به طور ویژه توجه دستگاه های اجرایی به این امر معطوف گردید؛ اما با گذشت چندین سال اقدامات قابل قبولی از سوی این دستگاه ها در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نگرفته است.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موفقیتی نداشته است

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه عملکرد مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی به طور جدی و فعالانه نبوده است، اظهار داشت: دولت هیچ موفقیتی در عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و به خصوص آذربایجان غربی نداشته و سهل انگاری مسئولان تداوم دارد.

وی در ادامه افزود: هر روز بدون توجه به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد این هستیم وزیری برای خود بخشنامه صادر می کند و در صدور این بخشنامه های شبانه هیچ توجهی به اقتصاد و تامین معیشت کشاورزان نمی شود.

اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند شتابدهی است

قاضی پور با اشاره به اینکه اقداماتی که طی سال های اخیر در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده قابل توجه و جوابگو نبوده و نیازمند شتابدهی است، عنوان کرد: با وجود نشست ها و وعده های متعدد مبنی بر ساماندهی بازار پس از تولید در سیب درختی همچنان شاهد هدر رفت محصول تولیدی در کنار جاده ها و خرید با قیمت بسیار ناچیز به همراه متضرر شدن باغداران هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بخش صنایع گفت: فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی به خصوص در بخش صنایع از مشکلات پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه عمران نیازمند همت مسئولان است، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه عمرانی نیز بسیار ضعیف بوده به طوریکه چندین پروژه در مرحله کلنگ زنی رها شده و هیچ اعتبار و یا اقدامی برای به سرانجام رساندن آن ها انجام نمی شود.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت

  1. شهرداري ها بر عكس اقتصاد مقاومتي عمل مي كنند .
    منابع آب و خاك حاصلخيز ترين زمين ها به توسط شهرداري به كاشت علف هرز ( چمن ) و كاشت درختان بي تمر به هدر مي رود .
    در حاليكه كشاورزان بدليل خشكسالي و فقر و بيكاري به شهرها هجوم آورده وبه عنوان كارگر فضاي به اصطلاح سبز مشغول آب دادن به علف هاي هرز ( چمن )‌و درختان بي ثمر شده اند. و شب با دست خالي در خاشيه شهرها به خانه مي روند.
    بهترين آب و خاك و كود حيواني صرف كاشت علف هرز مي شود .
    از طرف ديگر
    گندم و محصولات غذايي مردم با كود هاي شيمايي سرطان زا رشد مي كند.
    تمام اين موارد كه ذكر شد به نحو بارز آن در مورد رودخانه كر وسد دروزن در اطراف شيراز مشهود است.
    اصلا در مورد استفاده از منابع آب و خاك استان فارس و شهر شيراز اصلا و ابدا مديريتي وجود ندارد تا اينكه برسد به اقتصاد مقاومتي
    سازمان آب و فاضلاب - سازمان جهاد كشاورزي - شهرداري ها - اصلا به مفهوم اقتصاد توجه نكرده اند تا به اقتصاد مقاومتي .
    ما حتي اگر سالانه ۱۰۰۰ ميلي متر بارندگي مثل اروپا هم داشتيم باز اين هدر دادن آب و خاك به اين نحو لجام گسيخته جايز نبود.
    چه خواسته كه در يك منطفه كم آب و در شرايط تحريم به سر مي بريم.
    مردم انگليس در شرايط جنگ جهاني دوم در گلدان خانه هاي خود سيب زميني عمل آوردند.
    اما مسئولين آب و خاك ما در اين وضعيت كشور به هدر دادن منابع آب و خاك دامن مي زنند.
    ان شاءالله كه مديريت ارشد استان فارس و مسولين مملكت با نگاه جامع نگري و صحيح جلو اين ضايعات عوامل بيكاري و گراني و كمبود مواد غذايي را بگيرند.
    اگر غفلت است كه غفلت بزرگي است. اما اگر آگاهانه اين منابع به هدر مي رود بايد دستگاه قضايي وارد عمل شود.
    ان شاءالله كه از اين ناشكري بزرگ نجات يابيم.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.