تحولات ژئوپلیتیکی منطقه نشان میدهد
بیثباتی در سوریه، عراق، روسیه و اوکراین، جایگاه کریدور میانی راه ابریشم را در مقابل کریدور شمالی و جنوبی تقویت کرده است. موقعیت ترکیه در کریدور میانی ...
قاچاقچی واقعی کیست؟
مبارزه با قاچاق با رویکرد نظارتی، هزینه بالای مالی، زمانی و انسانی دارد. به دلیل محدودیت منابع نظارتی، تغییر الگوی مبارزه از «رویکرد نظارت کالایی و ار ...
براساس گزارشهای بینالمللی
ترکیه میتواند اروپا را به کشورهای غنی از گاز مانند آذربایجان، ترکمنستان، ایران و عراق مرتبط کند. این کشور در قلب سیستم خط لوله کریدور گاز جنوبی (SGC) ...
از طریق ۳۵۰۰ شوتی در روز
روزانه قریب به ۳۵۰۰ دستگاه شوتی که حرکت آنها عمدتا از محورهای مواصلاتی استانهای غربی و جنوبی به سمت استانهای شمالی و مرکزی است، کالای قاچاق را به صو ...
چالش های عدم توسعه مناطق مرزی کشور
واردات کالا از طریق کولبری در استانهای غربی کشور، طبق شواهد به صورت سازمانیافته مدیریت میشود و به یک رویه برای قاچاق تبدیل شده است. این درحالی است ...
هدف از وضع استثنائات تجاری چیست؟
قاچاق کالا با سوء استفاده از رویه تهلنجی، در بنادر و اسکلههای جنوبی کشور رواج دارد و میزان آن سالانه ۳ تا ۷ میلیارد دلار برآورد میشود. صاحبان لنج ب ...
استثنائات تجاری چه تاثیری دارد؟
سوء استفاده از استثنائات تجاری، یکی از مهمترین روشهای ورود پوشاک قاچاقی به کشور است و ورود پوشاک همراه مسافر، از مصادیق بارز آن محسوب میشود. «تغییر ...
بررسی قاچاق پوشاک از مبادی رسمی
براساس برآوردها حدود ۳ درصد از کل قاچاق ورودی به کشور کشف میشود و سهم گمرک به عنوان یکی از دستگاههای کاشف، در حدود ۴ درصد از ارزش کل پروندهها است. ...
کشورهای مبدأ و واسط قاچاق پوشاک
مسیر قاچاق پوشاک از کشورهای مبدأ مانند چین، تایوان، تایلند، هند، بنگلادش و کشورهای واسطی مانند عمان، امارات و عراق میگذرد. در این بین کشور ترکیه هم ب ...
ارزیابی شیوه حمایت از صنعت پوشاک
برنامه راهبردی وزارت صمت، صنعت نساجی و پوشاک را در زمره صنایع اولویتدار قرار داده و به موجب حمایت از این صنعت، ممنوعیتهای مشروطی بر واردات آن وضع شد ...