نهادهای بینالمللی در کنار توصیه به معتبر دانستن مبنای «ارزش مبادله» در ارزشگذاری گمرکی، روشهای جایگزینی برای هنگامی که صورتحساب قابل اعتمادی وجود ...
استفاده از ایکسری برای بررسی تمام کانتینرهای ورودی در آمریکا بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و به دلایل امنیتی توسط وزارت امنیت داخلی و گمرک و حفاظت مرز ...
شناسه کالا و کد رهگیری مصرح در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هزینههای فزاینده مالی و زمانی نظیر «افزایش بازرسان» و «اطاله دادرسی» را به قوه مجریه ...
بیثباتی در سوریه، عراق، روسیه و اوکراین، جایگاه کریدور میانی راه ابریشم را در مقابل کریدور شمالی و جنوبی تقویت کرده است. موقعیت ترکیه در کریدور میانی ...
مبارزه با قاچاق با رویکرد نظارتی، هزینه بالای مالی، زمانی و انسانی دارد. به دلیل محدودیت منابع نظارتی، تغییر الگوی مبارزه از «رویکرد نظارت کالایی و ار ...
ترکیه میتواند اروپا را به کشورهای غنی از گاز مانند آذربایجان، ترکمنستان، ایران و عراق مرتبط کند. این کشور در قلب سیستم خط لوله کریدور گاز جنوبی (SGC) ...
روزانه قریب به ۳۵۰۰ دستگاه شوتی که حرکت آنها عمدتا از محورهای مواصلاتی استانهای غربی و جنوبی به سمت استانهای شمالی و مرکزی است، کالای قاچاق را به صو ...
واردات کالا از طریق کولبری در استانهای غربی کشور، طبق شواهد به صورت سازمانیافته مدیریت میشود و به یک رویه برای قاچاق تبدیل شده است. این درحالی است ...
قاچاق کالا با سوء استفاده از رویه تهلنجی، در بنادر و اسکلههای جنوبی کشور رواج دارد و میزان آن سالانه ۳ تا ۷ میلیارد دلار برآورد میشود. صاحبان لنج ب ...
سوء استفاده از استثنائات تجاری، یکی از مهمترین روشهای ورود پوشاک قاچاقی به کشور است و ورود پوشاک همراه مسافر، از مصادیق بارز آن محسوب میشود. «تغییر ...