۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۳۶۱ ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

قرار است در آذرماه امسال لایحه بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با نگاه دوساله به مجلس ارسال شود. بنابر گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، برنامه اصلاح ساختار بودجه در ۴ فصل و ۹ بسته گنجانيده شده است تا مجلس شورای اسلامی بتواند آن را بررسی كند.

به گزارش مسیر اقتصاد و به نقل از سازمان برنامه و بودجه: دكتر محمد باقرنوبخت ضمن تشريح آخرين چكش كاري‌های مجلس بر اصلاحيه اصلاح ساختار بودجه ريزی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اظهار كرد: با توجه به شرايط حاكم بر اقتصاد ايران و دستور مقام معظم رهبری ملزم به نگاهی بلند مدت و ۲ ساله به نحوه بودجه ريزی هستيم.

اصلاح ساختار بودجه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ پیاده‌سازی می‌شود

وي ادامه داد: اين نگاه ۲ ساله ما را مجاب مي‌كند تا قسمتي از مديريت منابع موجود كشور را بر اساس فشار‌های ناجوانمردانه تحريم‌ها پايه ريزی كرده و از اين فشار‌ها براي كشور فرصت شكوفايی فراهم آوريم، در واقع هدفمان همان شعاری كه در ابتداي تقديم اصلاحيه اصلاح ساختار بودجه به شوراي عالي هماهنگي اقتصادی  يعنی كاهش سهم درآمد‌های نفتی در بودجه كشور خواهد بود.

دكتر نوبخت تاكيد كرد: اين اصلاحيه بنا به درخواست مقام معظم رهبري و تاكيد رياست جمهوري در اواخر ارديبهشت و ابتداي خرداد امسال تقديم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و در آن جا نيز تصويب شد. البته تاكيد مي كنيم كه اين اصلاحيه مربوط به سال‌هاي ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است.

برنامه اصلاح ساختار بودجه توسط مجلس بررسی می شود

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور بيان كرد: كليات اين اصلاحيه بسيار مفصل بود به همين جهت در ۴ فصل و ۹ بسته گنجانيده شد تا مجلس شورای اسلامی بتواند آن را بررسی كند. مقرر است تا در نيمه آذر بودجه سال ۹۹ با نگاه ۲ ساله به مجلس تقديم شود.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه ساختار بودجه ۹۸ طبق مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی اجرايی ميیشود، بيان كرد: با توجه به اينكه بررسی حجم گسترده اصلاح ساختار بودجه در مجلس زمان بر است ما نيز بررسيیها و سنجش‌های خود را براي بودجه ريزي متوقف نكرده ايم و بر اساس اصلاحيه اصلاح ساختار بودجه، بودجه سال آينده را تدوين مي‌كنيم  چرا كه تا حدودی میدانيم مجلس شوراي اسلامي با نظر سازمان برنامه و بودجه كشور و شورای عالی اقتصادی سران سه قوه موافق است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.