۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۳۴۴ ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ دسته: تولید
۰

توحید صالحی کارآفرین استان اردبیل با بیان اینکه ما در اردبیل نیازمند ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ هستیم، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود مواد اولیه شیر، قادر به راه‌اندازی بخش تولید محصولات لبنی به ویژه شیر خشک، دوغ، پنیر پیتزا و سایر محصولات نشده‌ایم.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد استاندار اردبیل در حالی وعده تحقق سالانه ۲۰ هزار شغل در استان را دادند، که مقرر  شده بود دریچه‌ای جدید در حوزه اشتغال در اردبیل گشوده شود، اما با گذشت قریب به دو سال از حضور بهنامجو به عنوان نماینده عالی دولت در استان تغییر محسوسی در آمار و روند اشتغال اردبیل ایجاد نشده است.

وجود قریب به ۶۵ هزار نفر بیکار در اردبیل مبین این واقعیت است که جبهه کار و تلاش به ویژه با هدف رونق تولید بایستی روز به روز فعال‌تر شده و این امر ممکن نیست مگر با ایجاد واحدهای تولیدی مادر تا مردم این استان بتوانند با تمام وجود ثمره اشتغال را در خانه‌های خود لمس کنند.

اصلی‌ترین عنصر تحقق اقتصاد مقاومتی عمل به وعده‌هاست

در این راستا توحید صالحی کارآفرین و تولیدکننده اردبیلی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه تعطیلی خطوط تولیدی چالش فعلی مجموعه های تولیدی است، اظهار کرد: راه‌اندازی این مجموعه‌های به هم پیوسته می‌تواند فرصت اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر را در این مجموعه فراهم کند.

صالحی مدیر کارخانه تاراسبلان اردبیل با انتقاد شدید از پروسه سخت و دشوار پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران اظهار کرد: ما در چند ماه اخیر چندان حمایتی را از مسئولان ندیدیم، حتی گاهی این مسئولان مانع از فعال شدن بخش‌های مختلف این کارخانه بودند.

کمبود مواد اولیه مانع تولید محصولات لبنی در استان اردبیل

وی با بیان اینکه تعلل مسئولان در حمایت از رونق تولید زمینه نارضایتی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: از زمانی که این مجموعه را خریداری کرده ایم، سعی‌مان بر این بوده تا به تدریج بخش‌های مختلف این کارخانه را راه‌اندازی کنیم، اما همچنان به دلیل نبود مواد اولیه شیر، قادر به راه‌اندازی بخش تولید محصولات لبنی به ویژه شیر خشک، دوغ، پنیر پیتزا و سایر محصولات نشده‌ایم.

مدیر کارخانه تاراسبلان استان اردبیل در پایان اصلی‌ترین عنصر تحقق شعار سال و حمایت از اقتصاد مقاومتی را همکاری و همراهی جدی مسئولان در انجام وعده های داده شده اعلام کرد و گفت: در این زمینه به معنای واقعی در استان اردبیل با مشکلات و موانعی روبرو هستیم، به طوری که بنده به صورت متوالی در جلسات رفع موانع تولید استان حضور یافتم، اما مسئولان در قبال این تعهدات هیچ پایبندی نداشتند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.