۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۳۷۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۴

هر روز فعالیت بانک سرمایه در سال ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای اقتصاد و مردم ایران به همراه داشته است و در صورتی که جلوی ادامه فعالیت این بانک گرفته نشود، این روند ادامه دار خواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس صورت های مالی بانک سرمایه که در سامانه کدال بارگزاری شده است، این بانک در پایان سال ۹۶ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته شناسایی کرده بود. این میزان زیان، ناشی از عملکرد نامطلوب این بانک بوده است.

با این وجود، بانک مرکزی در تعامل با این بانک، به فعالیت آن پایان نداد و به این وضعیت نامطلوب دامن زد؛ تا جایی که زیان انباشته بانک سرمایه با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی، به ۱۸ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۹۷ رسید.

بر این اساس، هر روز فعالیت بانک سرمایه در سال ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای اقتصاد و مردم ایران به همراه داشته است و در صورتی که جلوی ادامه فعالیت این بانک گرفته نشود، این روند ادامه دار خواهد بود.

لازم به ذکر است که در همین شرایط، بعضی رسانه ها کماکان تبلیغات این بانک را در صفحه اصلی خود دارند که به نوعی فریب مخاطب محسوب می شود.

انتهای پیام/ نظام مالی

  1. در صورت وصول چندتا از این تسهیلات پرداختی یا فروش املاک تملیکی زیانش برطرف میشه

    ۰۰
  2. به نظرم شفاف ترین بانک الان بانک سرمایه هستش.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.