۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۸۸۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ دسته: تولید
۰

سالک فرد مدیر بازاریابی و فروش شرکت ساری پویا، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور به ایجاد پیوند بین شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان منجر می‌شود، گفت: داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع تبدیلی با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها محقق می‌شود که نتیجه آن کاهش ارزبری تولید داخلی است.

مهندس سالک فرد مدیر بازاریابی و فروش شرکت ساری پویا در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت اولین تولید کننده چیلرهای جذبی در منطقه غرب آسیا است، تصریح کرد: تولید انواع دستگاه‌های تهویه مطبوع برودتی دیگر زمینه فعالیت این شرکت است.

کاهش ارزبری تولید داخلی نتیجه برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از تجهیزات مورد نیاز شرکت ساری پویا از داخل تأمین می شود، گفت: عمده مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تولیدکننده دستگاه های تهویه مطبوع نظیر مس، آهن و آلومینیوم از داخل تأمین می شود. عمده نیازهای وارداتی ما مربوط به قطعات الکترونیکی نظیر فن می شود؛ که با ارائه این نیازمندی های خود امیدوار هستیم که این قطعات بومی سازی شوند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت ساری پویا برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور مؤثر دانست و گفت: این نمایشگاه‌ها به ایجاد پیوند بین شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان منجر می شود که نتیجه آن کاهش ارزبری تولید داخلی است.

توان تولید داخلی چیلرهای جذبی در داخل کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان دستگاه های تهویه مطبوع با تیراژهای بالا وارد کشور می شوند، گفت: داخلی سازی این تجهیزات از صرفه اقتصادی برخوردار هستند. به عنوان نمونه یک نوع محلول خاص مورد نیاز چیلرهای جذبی هم اکنون با تعداد بسیار بالا وارد کشور می شوند؛ لذا آماده این هستیم که از تولیدکنندگان توانمند به منظور داخلی سازی این تجهیزات حمایت کنیم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت ساری پویا با بیان اینکه پس از شروع تحریم های ثانویه، واردات تجهیزات مورد نیاز شرکت ساری پویا با مشکل مواجه شده است، گفت: در حال حاضر به دنبال تأمین تجهیزات مورد نیاز خود از داخل هستیم. واردات تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان با ارز نیمایی به یک چالش مهم تبدیل شده است؛ در حال حاضر، آمادگی این را داریم که تجهیزات مورد نیاز وارداتی خود را با ارز آزاد وارد کنیم.

رویکرد قوانین مالیاتی در جهت حمایت از تولید باشد

مدیر بازاریابی و فروش این شرکت تولیدی در پایان با بیان اینکه رویکرد قوانین مالیاتی باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان باشد، تصریح کرد: طبق قوانین موجود، سازمان امور مالیاتی این اجازه را به ما نمی دهد که تجهیزات وارداتی که با ارز آزاد وارد کشور کرده ایم، در صورت های مالی بیاوریم و این تبدیل به چالش بزرگی برای تولیدکنندگان شده است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال    



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.