۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۴۷۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

بانک سرمایه با وجود سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است. ضروری است بانک مرکزی هرچه سریعتر جهت ورشکسته کردن این بانک و خارج کردن آن از دور فعالیت بانکی اقدام نماید. در غیر اینصورت، تبعات و هزینه های سنگین ادامه فعالیت این بانک باید توسط کل اقتصاد پرداخت شود.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۹۷ بانک سرمایه، این بانک به علت عملیات پرریسک، ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است که در نوع خود جالب توجه است.

این زیان در حالی شناسایی شده که سرمایه اولیه این بانک تنها ۴۰۰ میلیارد تومان است؛ اما عملیات پرریسک و وام دهی بیش از حد در خلا نظارت بانک مرکزی، وضعیت کنونی را پدید آورده است.

ضروری است بانک مرکزی هرچه سریعتر جهت ورشکسته کردن این بانک و خارج کردن آن از دور فعالیت بانکی اقدام نماید. در غیر اینصورت، تبعات و هزینه های سنگین ادامه فعالیت این بانک باید توسط کل اقتصاد پرداخت شود.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.