۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۲۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حجت الاسلام آشتیانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مواقع آراء نمایندگان واقعی نیست، تصریح کرد: برخی ملاحظات در دولت ها و یا مسائل خاص باعث ایجاد رأی های اجباری و تحمیلی از سوی نمایندگان مجلس می شود که دارای آثار سوء است.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد شفافیت آراء نمایندگان مجلس طرحی است که مسئولیت پذیری، تعهد و پاسخگویی را در نمایندگان بیشتر می کند و نظرات کارشناسی را جایگزین مخالفت و موافقت های یک سویه جناحی و سیاسی می کند. البته برخی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه حق مردم است، بدانند نماینده‌شان در مجلس چه می کند، ارائه این طرح را برای ارتقای کیفیت عملکرد نمایندگان ضروری می دانند، اما هنوز این طرح رأی نیاورده است.

حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مسئله  شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: در دوره هفتم و هشتم مجلس هم این مسئله مطرح شد، اما این موضوع نمی تواند واقعیت را نمایش دهد.

وی ادامه داد: رأی هایی که در مجلس داده می شود، در برخی مواقع واقعی نیست و نمی توان با شفافیت آرا واقعیت را کشف کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از آرا نمایندگان از روی ناچار داده می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر با طرح شفافیت آراء به دنبال شفافیت ظاهری هستیم، در حالی که اگر شخص آزاد باشد و بداند که فلان موضوع برای کشور و ارزش های نظام مناسب تر است، خروجی رای بهتر خواهد بود.

برخی آرای نمایندگان اجباری و یا تحمیلی است

وی افزود: برخی ملاحظات در دولت ها و یا مسائل خاص باعث ایجاد آراء اجباری و تحمیلی می شود.

آشتیانی با اشاره به اینکه بایستی در این خصوص اقدامات فرهنگی صورت بگیرد، اظهار داشت: بایستی بر روی اعتقادات افرادی که نماینده مجلس می شوند، کار کرد تا در برهه های خاص که برای استقلال نظام، اقتصاد نظام و یا موضع گیری در برابر دشمن تصمیم گیری می شود، از روی باوردینی رای دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان رأی واقعی نمی دهند و رأی آن ها اجباری و یا تحمیلی است که آثار سوء بسیاری دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در پایان گفت: در طرح ها و یا استیضاح هایی که در مجلس پیش می آید، برخی نمایندگان امروز موافق و یا فردا مخالف هستند و موضع دیگری می گیرند که مشخص است، این آرا از روی ملاحظاتی تحمیلی و یا اجباری است.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.