۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۰۳۴ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ دسته: تولید
۰

امیرجانی مدیرعامل شرکت قطعه سازی ایران پالاد، با بیان اینکه فناوری چالش اصلی عدم داخلی سازی قطعات هایتک خودرو نیست، تصریح کرد: تأمین مالی بزرگترین چالش بر سر راه داخلی سازی صنایع راهبردی است و در صورت حمایت‌های مالی، داخلی سازی در این صنایع به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

مهندس امیرجانی مدیر شرکت قطعه سازی ایران پالاد در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت قطعه سازی تولیدکننده انواع قطعات مورد نیاز صنایع راهبردی همچون صنعت خودرو، نفت و گاز و برق است، تصریح کرد: این شرکت قطعه ساز به عنوان یک بنگاه کوچک با ۶۰ پرسنل، در یکی از شهرک های صنعتی استان زنجان فعالیت می کند.

توسعه بنگاه های تولیدی نتیجه راه اندازی جنبش ساخت داخل

مدیر عامل این شرکت قطعه سازی با بیان اینکه فناوری چالش اصلی عدم داخلی سازی قطعات هایتک خودرو نیست، ادامه داد: شرکت ایران پالاد، تولیدکننده انواع قطعات با ارزش افزوده نظیر قطعات مختلف موتور (واترپمپ) و مجموعه دیفرانسیل است.

امیرجانی با تقدیر از راه اندازی نمایشگاه های ساخت داخل با رویکرد تقاضامحوری گفت: تجربه جهانی نیز نشان می دهد که برگزاری این نوع نمایشگاه ها به کاهش ارزبری صنایع راهبردی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنبش ساخت داخل که به دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرده است، بایستی به صورت جدی دنبال شود، ادامه داد: این اقدام هوشمندانه وزارت صنعت باعث شده در چند وقت اخیر قراردادهایی در زمینه کاهش ارزبری صنایع مختلف منعقد شود.

تأمین مالی بزرگترین چالش داخلی سازی صنایع راهبردی

امیر جانی با بیان اینکه تأمین مالی بزرگترین چالش بر سر راه داخلی سازی صنایع راهبردی است، اضافه کرد: حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان به بهبود حداقل ۲۰ درصدی داخلی سازی در صنایع راهبردی منجر می‌شود.

مدیر عامل شرکت قطعه سازی ایران پالاد در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تأمین مواد اولیه و عدم ثبات قیمتی این مواد از دیگر چالش های تولیدکنندگان است، گفت: در حال حاضر اکثر مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در داخل تولید می شود، اما به جهت اینکه این مواد به کشورهای هدف صادر می شوند، تولیدکنندگان مجبور به تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود با قیمت های بالا از خارج هستند. 

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات این شرکت قطعه سازی تا سال ۸۶ به کشورهای هدف صادر می شد، تصریح کرد: به عنوان نمونه بخشی از قطعات هایتک این شرکت به ایتالیا صادر می شد. در اواسط دهه ۸۰، این شرکت از محل صادرات قطعات خودرو، ۴۵۰ هزار یورو برای کشور ارزآوری داشت. اما در حال حاضر با وجود آنکه قیمت ارز چند برابر شده، به دلیل عدم ثبات قوانین، صادرات قطعات شرکت ایران پالاد به کشورهای مختلف متوقف شده است.  

امیرجانی با بیان اینکه تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد، ادامه داد: تولیدکنندگان توان بازپرداخت تسهیلات بانکی با این نرخ سود بالا را ندارند؛ چرا که سود فعالیت های مولد در کشور ما بسیار نازل است.

منوط کردن دریافت لیست حق بیمه جاری کارکنان به پرداخت بدهی معوقه 

امیرجانی وجود مقررات و تفسیرهای متعدد بیمه ای را چالش دیگر تولیدکنندگان دانست و افزود: در صورت اجرای صحیح و دقیق قوانین فعلی و با پرهیز از تفسیر به رأی توسط سازمان تأمین اجتماعی، بسیاری از مشکلات فعلی تولیدکنندگان در ارتباط با بیمه حل خواهد شد. شفاف نبودن فرآیند رسیدگی به شکایات و نبود توجه کافی به لوایح دفاعیه و مدارک و مستندات تولیدکنندگان، موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات عدیده برای واحدهای کوچک و متوسط تولیدی شده است.

مدیر عامل شرکت قطعه سازی ایران پالاد در پایان منوط کردن دریافت لیست و حق بیمه جاری کارکنان شاغل در کارگاه ها به پرداخت بدهی معوقه را مشکل دیگر نظام بیمه ای کشور دانست و گفت: یکی از مشکلات عدیده تولیدکنندگان دریافت جریمه های سنگین توسط سازمان تأمین اجتماعی است که بایستی برای حل آن چاره ای اندیشید.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.