۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۰۵۱ ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ دسته: مسکن
۰

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه عموم مردم مشمول به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه نمی شوند، تصریح کرد: سوداگران و دلالان مخالفان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه هستند؛ لذا با دریافت این پایه مالیاتی می توان سوداگری در بازارهای موازی تولید را به حداقل رساند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد وزیر امور اقتصادی و دارایی در بهمن ماه سال ۹۷ وعده ای مبنی بر ارائه لایحه جامع مالیاتی مشتمل بر مالیات بر عایدی سرمایه را داد. بر این اساس مقرر شدT این طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ارائه شود، اما با گذشته بیش از دو ماه، هنوز خبری از لایحه دولت نیست.

۷۰درصد سپرده های بانکی متعلق به یک درصد افراد جامعه است

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به تأثیر کاهش شکاف طبقاتی با وضع این پایه مالیاتی، اظهار کرد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه منجر به بهبود عدالت اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر سود سپرده، اقدام موثری در شرایط فعلی است، ادامه داد: هم اکنون ۷۰درصد سپرده های بانک ها متعلق به تنها یک درصد از افراد جامعه می باشد که این مسئله نشان می دهد حجم نقدینگی در کجا قرار دارد.

نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این افراد با توجه به قدرت سپرده خود سودهای بالایی می گیرند، گفت: از طرفی بانک ها هم بدون اینکه اقدام به درآمدزایی کنند و یا اینکه مبلغ حاصل از سپرده ها را در اختیار فعالیت های مولد قرار دهند، اقدام به خلق پول کرده و به سپرده ها سود می دهند.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر بانک ها روی سپرده های این چنینی، ۲۶۰ هزار میلیارد تومان پول خلق کرده اند، درحالی‌که از این میزان سپرده تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده اند.

سوداگران مخالفان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه

وی در ادامه با اشاره به اینکه ثروتمندان، ۲۸ برابر فقرا از یارانه های پنهان استفاده می کنند، تصریح کرد: مطابق گزارش منتشره سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۷، ۸۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و نقدی به افراد مختلف پرداخت شده است.

حاجی دلیگانی در پایان با اشاره به اینکه عموم مردم مشمول به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه نمی شوند، تصریح کرد: سوداگران و دلالان مخالفان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه هستند؛ لذا با دریافت این پایه مالیاتی می توان سوداگری در بازارهای موازی تولید را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.