۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۸۳۸ ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

به گفته موسوی لارگانی نماینده مجلس، ساخت و پخش تولیداتی مثل «گاندو» در صداوسیما باعث می‌شود که مسئولین حواسشان به کار و اقوام و اطرافیانشان باشند. این سریال‌ها تاکید مجددی بر اقتدار کشور در زمینه‌های مختلف است و فرضیه انحصار اقتدار کشور در حوزه نظامی را به کلی زیر سوال می‌برد.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام صدا و سیما در ساخت و پخش سریال امنیتی «گاندو» تأکید کرد: این سریال گویا براساس واقعیت ساخته شده بود و روایتش به نوعی عملکرد خوب امنیتی در مورد مسائل کشور است که وجه دیگری از اقتدار کشور را به تصویر می‌کشید.

اقتدار نظام منحصر به توان دفاعی و موشکی نیست

وی افزود: این نوع سریال‌ها تاکید مجددی است بر اینکه اقتدار نظام ما تنها منحصر به توان دفاعی و موشکی نیست؛ این آثار شکل دیگری از توان ما را به رخ می‌کشید و نشان از این داشت که کشور ما به راحتی می‌تواند هر رفتار غیراخلاقی و جاسوسی دیگران را زیر ذره بین داشته باشد.

گاندو، تذکری به مسئولین، هشداری به متخلفین

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره داشت: امثال «گاندو» تذکری است به مسئولین که از جایگاه خودشان سوء استفاده نکنند و مبادا اطلاعات محرمانه کشور را در اختیار دیگران قرار دهند.

موسوی لارگانی همچنین گفت: مسئولین ما باید مواظب باشند که اطرافیان و وابستگانشان اطلاعات حساس را به غیرخودی‌ها ندهند؛ هشداری است به آن‌ها که متاسفانه نقش جاسوس را ایفا می‌کنند. ساخت و پخش تولیداتی مثل «گاندو» باعث می شود که مسئولین حواسشان به کار و اقوام و اطرافیانشان باشند.

نگارش گاندو براساس مستندات و وقایع تاریخی

لازم به ذکر است؛ سریال «گاندو» به قلم جواد افشار یک مجموعه ضدجاسوسی بود که فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به نگارش درآمد.

قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت و سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شد. همچنین بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی گاندو حضور داشتند.

جیسون رضاییان، جاسوس آمریکایی در ایران

«گاندو» برگرفته از پرونده جیسون رضاییان است؛ جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست در ایران است که چند سال به جرم جاسوسی بازداشت شده بود و در دی سال ۱۳۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا شد. پیام دهکردی در نقش «جیسون رضاییان» فردی که چند سالی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود، بازی کرده است.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.