۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۰۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یک نهاد بی اثر شده که عملا کارویژه مشخصی را دنبال نمی کند و به مکانی برای سخنرانی مسئولین دولتی تبدیل شده است. پروژه های مصوب ستاد همان اقدامات جاری دستگاهی است و با این روند، نباید انتظار تحقق اقتصاد مقاومتی را داشت.

رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص پروژه های سال ۹۸ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: بررسی این پروژه ها نشان می دهد که کماکان ستاد مسیر گذشته را طی می کند و اصلاحی در روند خود انجام نداده است.

وی افزود: پروژه های مصوب همان اقدامات جاری و معمولی دستگاهی است که تاثیری بر روند تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد و تحول آفرین محسوب نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: به دولت و ستاد پیشنهاد دادیم که لازم است سازوکارهای خود را اصلاح کند، اما این ستاد توجهی نکرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: تشکیل ستاد فرصت بزرگی بود اما به درستی استفاده نشد و هم اکنون این نهاد، به یک نهاد بی اثر تبدیل شده که نقش آفرینی خاصی ندارد.

زارع در پایان گفت: اگر جلسات ستاد را دنبال کنید می بینید که به محلی برای سخنرانی تبدیل شده و کارویژه مشخصی در آن پیگیری و دنبال نمی شود. دولت اگر می خواهد روند اصلاح شود، باید کارکرد ستاد را اصلاح کند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.