۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۸۵۲۱ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ دسته: انرژی
۰

یک مسئول دولتی در خصوص راهکارهای بی اثر کردن تحریم نفتی گفت: ما در یک بُعد باید بتوانیم نفت خود را از مبادی مختلف به فروش برسانیم و در بُعدی دیگر، به طور کلی فروش نفت خود را به صورت اختیاری کاهش دهیم؛ راهکار اقدام اول عرضه نفت در بورس و راهکار اقدام دوم توسعه پتروپالایشگاه ها در کشور است.

یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص راهکارهای بی اثر کننده تحریم نفت گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که اولا مبادی فروش نفت را افزایش دهیم؛ به گونه ای که فقط دولت، فروشنده نفت نباشد.

وی افزود: در مسیری دیگر هم باید به طور کلی میزان نیاز به فروش نفت را کاهش دهیم و حتی خریدار نفت شویم. این به معنای پایان خام فروشی نیز هست.

«داخلی‌ها» بزرگترین مانع افزایش عرضه نفت در بورس

این مسئول دولتی اضافه کرد: در بحث عرضه نفت در بورس، کارهای خوبی شروع شد و در حال تکمیل است؛ اما در حال حاضر بزرگترین مانع کار، بعضی مسئولین بلندپایه داخلی هستند که مشخص نیست چه هدفی را دنبال می کنند و کارهایشان جای تعجب دارد.

وی گفت: همانطور که دیروز هم ۷۰ هزار بشکه دیگر در بورس فروخته شد، می توان این شیوه فروش را توسعه داد و مبادی و شرکت های مختلف داخلی و خارجی را در فروش نفت دخیل کرد.

تکمیل بسته بی‌اثرسازی تحریم با راه‌اندازی پتروپالایشگاه‌

این مسئول دولتی در ادامه گفت: راهکار دیگر برای مقابله با تحریم و بی اثر کردن آن در جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما راه انداخته است، کاهش اختیاری فروش نفت خام با تبدیل آن به فرآورده است.

وی افزود: جهان دارد به این سمت حرکت می کند و حتی کشورهایی که نفت ندارند نیز با خرید نفت، فرآورده نفتی تولید می کنند و به خود ما می فروشند. در این شرایط چرا ما باید فروشنده نفت باشیم؟

این مسئول دولتی در پایان گفت: اگر دولت بخواهد می تواند با تحریم مقابله کند و آثار آن را از بین ببرد؛ اما این نیازمند عمل و اقدام جدی است.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.