۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۲۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در ادامه روند قبال گسترده بانک های مرکزی جهان به خرید طلا، بانک مرکزی ازبکستان به تازگی اعلام کرده است قصد دارد در طول ۵ سال آتی میزان ذخایر طلا خود را به بیش از ۴۳۰ تن افزایش دهد. اقبال قابل توجه بانک های مرکزی به طلا نشان می دهد در شرایط کنونی عرصه بین الملل، طلا مناسب ترین گزینه برای ذخایر خارجی کشورهاست.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال گذشته بانک های مرکزی جهان رکود خرید طلا را شکستند و نشان دادند در شرایط کنونی عرصه بین الملل، طلا را مناسب ترین گزینه برای ذخایر خارجی خود می دانند. بر اساس آمار بانک های مرکزی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۶۵۱ تن طلا خریداری کردند.

در ادامه این روند بسیاری از بانک های مرکزی جهان در سال های آتی نیز به دنبال افزایش ذخایر طلا هستند و در این میان برخی از کشورها برنامه خود برای افزایش ذخایر طلا را اعلام کرده اند.

بانک مرکزی ازبکستان ذخایر طلای خود را به ۴۳۰ تن افزایش می‌دهد

به طور خاص بانک مرکزی ازبکستان برنامه ۵ ساله خود را به منظور افزایش ذخایر طلا به ۴۳۰ تن اعلام کرده است. در این صورت این کشور خواهد توانست از نظر میزان ذخایر طلا، رتبه دوازدهم را در بین تمامی کشورهای جهان به دست آورد. همچنین برخی منابع از برنامه این کشور برای خرید بیش از ۸۱ تن طلا در سال جاری میلادی خبر داده اند.

با اینحال اولویت اصلی ازبکستان در زمینه افزایش ذخایر طلا، سرمایه گذاری در توسعه معادن داخلی است و برای این منظور این کشور بیش از ۲۳۰ میلیون دلار در زمینه کشف و استخراج ذخایر طلا سرمایه گذاری کرده است.

کشور ازبکستان از معادن طلای قابل توجهی برخوردار است و در سال ۲۰۱۷ این کشور از نظر میزان تولید و میزان معادن اثبات شده طلا، به ترتیب رتبه های نهم و هشتم را در بین تمامی کشورهای جهان به خود اختصاص داده بود. بر اساس آخرین آمار منتشر شده اکنون میزان ذخایر طلا ازبکستان بیش از ۱۴.۶ میلیارد دلار است.

منبع: کیتکو yon.ir/hhdqo

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.