۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۹۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر در نشست «بررسی ظرفیت بازار سرمایه به منظور تامین مالی مردمی پروژه های کلان صنعت انرژی» با اشاره به نقش آفرینی قابل توجه بازار سرمایه در اقتصاد کشور، گفت: تا پایان آذرماه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر حسین میری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه سپهر، در نشست «بررسی ظرفیت بازار سرمایه به منظور تامین مالی مردمی پروژه های کلان صنعت انرژی» گفت: بازار سرمایه می تواند نقش آفرینی قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته باشد.

این نشست به عنوان یکی از پیش نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار شده است. پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به همت شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی و با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» ۲۹ بهمن ماه، همزمان با سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تجربه موفقیت آمیز تامین سرمایه صنعت کشور از طریق بازار سرمایه گفت: بورس انرژی با تشکیل کمیته ۵ نفره برای تامین سرمایه صنعت حمل نقل ریلی و هوایی، نقشی اساسی در توسعه این صنایع ایفا کرده است.

۱۵۰ هزار میلیارد تومان حجم تامین مالی در بازار سرمایه تا پایان آذرماه

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه سپهر در ادامه با تاکید بر افزایش سرمایه شرکت های بورسی در بازار سرمایه تصریح کرد: تا پایان آذرماه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی شده است و حجم صندوق های سرمایه گذاری در بازار سهام نیز در این مدت از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

میری با انتقاد از کنترل های شدید سازمانی در مسیر توسعه بازار سرمایه گفت: روند مجوزهایی که صادر می شود از حالت عادی در مسیر توسعه اقتصادی منحرف شده است و ما در کنترل های سازمانی خود به صورت بخشی نگاه می کنیم و توسعه کلان اقتصادی مغفول مانده است.

وی در پایان سخنانش گفت: باید در نظر بگیریم که هر کدام از نهادهای ما به عنوان بخشی از چرخه اقتصادی کشور عمل می کند و برای حرکت سالم و رو به پیشرفت این چرخه لازم است از کنترل هایی که به ساختار بازار ضربه می زند جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.