۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۴۶۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یک نهاد کلیدی است اما در حال حاضر به دلیل ساختار نامتناسبی که دارد، تضعیف شده و رو به تعطیلی می رود. ضروری است متناسب با مدل های تجربه شده در دیگر کشورها در نهادهای مشابه ستاد، ساختار این نهاد اصلاح گردد.

دکتر زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی ۳ سال اخیر اقدامات متعددی انجام داده است که جای تقدیر دارد، اما این ستاد در مسیر اصلی خود حرکت نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر نمی توان اقدام و نقش آفرینی مشخصی را به ستاد نسبت داد؛ حتی دستگاه های فعال در ستاد هم به این اذعان دارند که پروژه های تعریف شده در ستاد برای آنها، پروژه های جاری و معمولی بوده است.

اصلاح ساختار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متناسب با تجربیات جهانی

زارع ادامه داد: این موارد نشان می دهد اصلاح ساختار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضروری است و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد تا این نهاد کلیدی به حاشیه نرود.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: طبق بررسی هایی که داشتیم، در کشورهای دیگر هم چنین نهادی که سالانه کارهای اولویت دار را جلو می برد وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بر اساس این نمونه ها، چنین نهادی باید سالانه تعداد محدودی پروژه داشته باشد و دارای اختیار تخصیص بودجه و تصویب دستور باشد.

وی در پایان گفت: به زودی گزارش کمیته در خصوص اصلاح ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منتشر می شود. امیدواریم که دولت به این گزارش توجه کند و ستاد را متناسب با پیشنهادهای دقیق مطرح شده در آن اصلاح نماید چرا که در حال حاضر ستاد روند خوبی ندارد و رو به تعطیلی است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.