۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۱۰۵ ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

براد گارلینگ هوس، مدیرعامل ریپل گفته است که سیستم پرداختی جدیدشان به دلیل مزایای متعددی از قبیل هزینه بسیار پایین انتقال وجه و سرعت عمل آن، با استقبال بانک های بزرگی که از سیستم سوئیفت استفاده می کنند، مواجه شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد فناوری ریپل به سرعت در جهان در حال پیشرفت است و تلاش های موسسان آن در جهت ارائه یک روش کارآمد برای انجام پرداخت های بین المللی، هر روز در حال نزدیک شدن به واقعیت است.

استقبال بانک‌های بزرگ جهان از ریپل در پیام‌رسانی مالی

براد گارلینگ هوس، مدیر عامل شرکت ریپل اعلام کرده است که بسیاری از بانک های بزرگی که در سیستم سوئیفت فعال هستند و از خدمات پیام رسانی مالی آن استفاده می کنند، همزمان از شبکه پرداختی ریپل نیز استفاده می کنند و این تنها ابتدای کار است.

در حالی که برخی بر این عقیده اند که ریپل با سوئیفت ادغام خواهد شد، اما گفته های گارلینگ هوس ثابت می کند که ریپل می تواند با استفاده از سیستم پرداخت خود به بهبود نقل و انتقال جهانی وجه کمک کند.

مدیر عامل ریپل در مصاحبه ای گفته است که سیستم سوئیفت یک سیستم از رده خارج شده است که بروزرسانی نشده و خدماتی که ارائه می دهد با استانداردهای امروز بازار مطابقت ندارد.

ریپل به دنبال ایجاد سیستم پرداخت کارآمد با کمک فناوری بلاک چین

وی افزوده است که ریپل قصد دارد سیستم پرداختی را کارآمدتر از آن که بانک های متصل به سوئیفت استفاده می کنند، شکل بدهد.

گارلینگ هوس گفته است: «ما در تلاش برای کمک به بانک ها هستیم و سوئیفت نیز متعلق به این بانک ها است. به اعتقاد ما فناوری بلاک چین به شکل قابل توجهی بانکداری واسطه ای را تحت تأثیر قرار خواهد داد. فناوری استفاده شده در سوئیفت سال ها پیش شکل گرفته و از آن به بعد دیگر توسعه نیافته است.»

گارلینگ هوس با بیان اینکه سوئیفت بلاک چین را به عنوان راهکاری در سیستم بانکداری واسطه ای نمی بیند، گفته است: بلاک چین از ظرفیت های بالایی برخوردار است و من با این گفته مخالف هستم، همچنین مشتریانی که از سوئیفت نیز استفاده می کنند نیز این ادعا را قبول ندارند.

ریپل در حال حاضر از عهده سوئیفت برآمده است

مدیر عامل ریپل در پاسخ به این سؤال که آیا فناوری ریپل از عهده رقابت با سوئیفت جهت ارائه خدمات پیام رسانی مالی برخواهد آمد، گفته است که در حال حاضر این اتفاق افتاده است.

وی افزوده است ما در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ بانک که برخی از آن ها از بزرگترین بانک های فعال در سوئیفت هستند، قرارداد همکاری امضا کرده ایم.

وی جهت توضیح درخصوص مزیت های ریپل در مقایسه با سوئیفت، به یک شرکت انتقال پول که از ریپل استفاده می کند، اشاره کرده و گفته است: «از آنجا که این شرکت از فناوری ریپل استفاده می کند توانسته است قیمت هر تراکنش را از ۲۰ دلار به ۲ دلار کاهش دهد. به دلیل این کاهش هزینه فوق العاده و همچنین افزایش سرعت خدمت رسانی، استفاده از این شرکت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.»

عدم پویایی سوئیفت عامل حذف آن در آینده

به گفته گارلینگ هوس این نوع از پویایی و انعطاف را در سیستم هایی مثل سوئیفت نمی توان یافت.

وی در جمع بندی گفته است که ریپل علاقه مند به حذف بانک ها از صحنه نیست، بلکه می خواهد که بانک ها با استفاده از فناوری نوظهور بلاک چین در دنیای جدید موفق شوند.

منبع: اسمارت اِریوم yon.ir/6f7PQ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.