۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۱۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ دسته: مسکن
۰

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی ۱۰ سال اخیر، حدود ۱۰.۵ میلیون واحد مسکونی به موجودی مسکن کشور اضافه شده اما تنها ۲.۴ میلیون خانوار صاحب مسکن جدید شده اند. در نتیجه ۷۷ درصد خرید مسکن در کشور طی ۱۰ سال اخیر به قصد سکونت نبوده و تنها ۲۳ درصد این آمار برای سکونت انجام شده است.

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی این کمیسیون در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص سوداگری در بخش مسکن گفت: طبق آمارهای مرکز آمار ایران و همچنین محاسبات کارشناسی صورت گرفته در آن ذیل دبیرخانه کمیته، ۷۷ درصد معاملات بخش مسکن به قصد مصرف نبوده و عمدتا مقاصد سوداگری داشته است.

۷۷ درصد معاملات مسکن به قصد سوداگری ۵ درصد جامعه بوده است

وی افزود: در واقع طی ۱۰ سال اخیر، حدود ۱۰.۵ میلیون واحد مسکونی به موجودی مسکن کشور اضافه شده اما تنها ۲.۴ میلیون خانوار صاحب مسکن جدید شده اند. در نتیجه ۷۷ درصد خرید مسکن در کشور طی ۱۰ سال اخیر به قصد سکونت نبوده و تنها ۲۳ درصد این آمار برای سکونت انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در واقع این ۷۷ درصد خانه دوم به بالای افرادی است که طبق بررسی‌ها کمتر از ۵ درصد جامعه را شامل می شوند. این خانه ها برای اجاره یا ذخیره دارایی خریداری شده و بخش قابل توجهی از آن هم خانه های خالی است.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مقابله با سوداگری به ویژه در بخش مسکن که ۲۰ برابر بیشتر از سایر بخش ها ظرفیت سوداگری دارد، مهم می شود. به همین منظور طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کمیسیون قرار دادیم که کلیات آن تایید شده و در مرحله بررسی جزئیات و تصویب نهایی است.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.