۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۹۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزیر اقتصاد فرانسه در حاشیه نشست مقامات اقتصادی کشورهای گروه ۲۰، ضمن انتقاد از سیاست های تجاری یکجانبه آمریکا، دولت این کشور را به پیروی از قانون جنگل در زمینه تعرفه گذاری واردات متهم کرد. وزیر اقتصاد فرانسه همچنین گفته است که اکنون وقوع یک جنگ تجاری گسترده بین کشورهای جهان به یک واقعیت انکار ناپذیر تبدیل شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه به تازگی در اظهاراتی انتقادی دولت آمریکا را به عدم رعایت قواعد بین المللی متهم کرده است. لمار در سخنانی به طور صریح سیاست های تجاری دونالد ترامپ را قانون جنگل توصیف نموده است.

در هفته اخیر اجلاس گروه ۲۰ در کشور آرژانتین برگزار شد و مقامات تجاری آمریکا، کشورهای اروپایی و چندین کشور مطرح دیگر در این اجلاس شرکت کردند. سخنان وزیر اقتصاد فرانسه نیز در حاشیه این نشست مطرح شد.

این درحالیست که مقامات اقتصادی و تجاری دیگر کشورهای حاضر در نشست گروه ۲۰ نیز سخنان وزیر اقتصاد فرانسه را مورد تأیید قرار دادند.

وزیر اقتصاد فرانسه همچنین گفته است: «در حال حاضر شیوع جنگ تجاری در سراسر جهان یک واقعیت است و تبعات آن به زودی در اقتصاد کشورها نمایان خواهد شد.»

اظهارات وزیر اقتصاد فرانسه در حالی مطرح شده است که رویکرد دولت آمریکا به سمت افزایش تعرفه های تجاری تغییر پیدا کرده است. یکی از مهم ترین اقدامات آمریکا در این زمینه افزایش ۲۵ و ۱۰ درصدی حقوق ورودی فولاد و آلومینیوم بود که به شدت مورد انتقاد مقامات کشورهای جهان قرار گرفت.

این درحالیست که استیو منوچین به تازگی در اظهاراتی ادعا کرده است افزایش تعرفه واردات از سوی آمریکا تاکنون اثرگذاری منفی بر اقتصاد جهانی نداشته است.

منبع: بی بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.