۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۶۸۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ دسته: پول و بانک، چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات نظام بانکی کشور گفت: قانون نظام بانکی، اصلاح قانون بانک مرکزی و طراحی بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران ۳ اقدام مهم کمیته پول و بانک مجلس برای اصلاح نظام بانکی بوده است.

حجت الاسلام محمدحسن حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن اشاره به مشکلات حوزه بانکی، توضیحاتی درباره طرح جامع بانکداری اسلامی ارائه کرد.

قانون نظام بانکی به صحن مجلس رسیده است

این نماینده مجلس با بیان این که قانون نظام بانکی قانون بسیار حجیمی است، گفت: طبیعتا گذر از هر مرحله زمان زیادی را می طلبد بعد از این که این طرح را در سال گذشته در کمیته پولی و بانکی داشتیم از چهار ماه پیش آن را به صحن مجلس(نمایندگان) و کمیسیون آورده ایم.

وی افزود: نسبت به سال گذشته این طرح یک گام بسیار جدی جلو رفته است و در کنار آن دو ادام دیگر صورت گرفته است اول اینکه قانون بانک مرکزی اصلاح و تقدیم کمیسیون اقتصاد شده است و دیگر اینکه طراحی بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و به زودی اعلام وصول می شود؛ یعنی اگر نسبت به سال گذشته بخواهید مقایسه کنید به نظر من کمیته پول، بانک و بازار سرمایه مجلس که متولی این کار است، سال پر کار و موفقی داشته است.

همایش به طور دقیق نقاط ضعف اقتصاد ایران را رصد می کند

بحرینی همچنین در مورد نشست های چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: موضوع نشست امروز از نظر من نشان می داد که برگزارکنندگان همایش در حال نزدیک شدن به چالش های اصلی اقتصاد ایران هستند، یعنی به حوزه ای ورود کرده اند که ممکن است دیگران به این سرعت به آن توجه پیدا نکرده و ورود نکنند.

وی افزود: بحث خلق پول و هدایت اعتبار که این همایش بدان پرداخت از نظر من مهمترین چالش اقتصاد ایران هست. این نشان دهنده این نکته نیز هست که همایش به صورت دقیق  نقاط ضعف جدی اقتصاد ایران را رصد می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پیشرفت همایش سالانه اقتصاد مقاومتی نسبت به سال گذشته گفت: اصل این ایده خیلی قشنگ است که شما به مسائل کاملا کاربردی نگاه می کنید یعنی به عنوان پژوهشگری که صرفا نق می زند و انتقاد می کند ورود پیدا نکرده اید بلکه کاملا عمق مشکلات هر بخش را  متوجه شده اید و تلاشتان با ارائه پیشنهادات در راستای حل آن است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.