۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۴۷۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ دسته: چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

زارع عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در اختتامیه چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با اشاره به کتابچه همایش، گفت: اکنون زمان انتقاد گذشته و باید به همراه انتقاد راهکار ارائه شود. خوشبختانه در این کتابچه نیز راهکارهایی در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. بر اساس ارزیابی های دقیق و تخصصی در کتابچه مذکور، نمره ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۱۸.۳ از ۱۰۰ است که اصلا مطلوب نیست.

به گزارش مسیر اقتصاد، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با اشاره به برگزاری این همایش توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی گفت: وظیفه ذاتی شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی این کار نیست اما با توجه به دلسوزی که نسبت به مسائل کشور دارند، این نهاد در این حوزه ورود نموده و به بررسی و ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه ها پرداخته است.

وی در ادامه به کتابچه همایش اشاره کرد و گفت: در این کتابچه راهکارهایی برای اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف ارائه شده است. بر اساس ارزیابی های دقیق و تخصصی در کتابچه مذکور، نمره ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۱۸.۳ از ۱۰۰ است که اصلا مطلوب نیست.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: این نمره تطابق اقدامات و پروژه های تعریف شده برای دستگاه ها با اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد و مربوط به میزان عملکرد و اجرا نیست.

زارع با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فقط مختص به یک قوه نیست و باید همه قوا در آن نقش آفرینی کنند، گفت: در ابتدا قرار بود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فراقوه ای باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید صرفا انتقاد شود و باید راهکارهای عملیاتی هم داده شود، گفت: در این خصوص شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی می تواند در کنار دیگر نهاد های کارشناسی به مجلس در حوزه های کارشناسی کمک نماید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.