۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۹۸۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ دسته: پول و بانک
۰

وزارت دارایی هند اعلام کرد دولت وام های بالای ۲.۵ میلیارد روپیه معادل ۳۸ میلیون دلار را رصد می کند. این اقدام به عنوان بخشی از اصلاحات بانکی بعد از اصلاح ساختار سرمایه در دستور کار دولت قرار گرفته است تا از فریز دوباره منابع مالی بانک ها پیشگیری شود.

به گزارش مسیر اقتصاد نظام بانکی کشور هند در ماه های اخیر با مشکلات گسترده ای مواجه شده است. دلیل اصلی بحران بانکی این کشور هدر رفت منابع بانکی و ایجاد دارایی های منجمد گسترده است که توان تسهیلات دهی را از آن ها گرفته است.

دولت هند برای حل مشکل نظام بانکی برنامه بزرگی را تدارک دیده است و قصد دارد سرمایه ای معادل ۲۱۱۰ میلیارد روپیه معادل بیش از ۳۲ میلیارد دلار برای حل این مشکل اختصاص دهد.

اما بر اساس اعلام وزارت دارایی هند، تخصیص این بودجه شرایط و ضوابطی دارد. دولت اعلام کرده است بانک ها باید به منظور کاهش منابع فریز شده، اصلاحات شش گانه مد نظر دولت را بپذیرند. علاوه بر این از این پس دولت تمام تسهیلات بیشتر از ۲.۵ میلیارد روپیه معادل ۳۸ میلیون دلار را رصد می­کند.

بر همین اساس وزارت دارایی هند اعلام کرد دولت وام های بالای ۲.۵ میلیارد روپیه را به عنوان بخشی از اصلاحات بانکی بعد از اصلاح ساختار سرمایه، تحت نظارت تخصصی قرار می دهد.

راجیو کومار وزیر دارایی هند نیز اقدامات اصلاحی شش گانه را برای بانک های بخش عمومی شرح داد. این بانک ها سرمایه ای را از دولت تحت برنامه اصلاح ساختار سرمایه بانک ها خواهند گرفت.

 

در ماه اکتبر سال گذشته، دولت هند رقم بی سابقه ۲.۱۱ هزار میلیارد روپیه را برای اصلاح ساختار سرمایه بانک ها، برای مدت دو سال  آینده تصویب نمود. این برنامه به منظور پاک کردن دارایی های بانک ها و احیاء سرمایه گذاری در اقتصاد در حال افت کشور هند در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر دارایی هند همچنین گفت: برای رسیدن به رویای هند جدید بانک ها باید وضعیت خودشان را تغییر دهند. همچنین آنها می بایست از بنگاه های کوچک و متوسط اشتغال آفرین، حمایت کنند.

منبع:فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.