۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۱۹۸۹ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: انرژی
۰

روس‌اتم توافقنامه‌هایی برای توسعه پزشکی هسته‌ای در نیکاراگوئه و قزاقستان و همچنین پروژه‌های انرژی هسته‌ای در بورکینافاسو امضا کرد. هدف از این توافقنامه‌ها ارتقای مراقبت‌های بهداشتی، آموزش کارکنان و توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای در این کشورها است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت روس‌اتم روسیه توافقنامه‌هایی را برای توسعه مراکز پزشکی هسته‌ای در نیکاراگوئه و قزاقستان امضا کرده است. همچنین، یادداشت تفاهمی با بورکینافاسو منعقد کرده است که شامل پروژه‌های بالقوه انرژی هسته‌ای می‌شود. این توافقنامه‌ها در مجمع بین‌المللی اتمکسپو ۲۰۲۴ که هم اکنون در سوچی درحال برگزاری است، امضا شد.

توافقنامه با وزیر انرژی بورکینافاسو

مدیرکل روس اتم، آقای الکسی لیخاچف و وزیر انرژی بورکینافاسو، آقای یاکوبا زبره گوبا، نقشه راهی را امضا کردند که گام‌های مشخصی را برای هر دو طرف به منظور ایجاد نیروی کار صلح آمیز هسته‌ای در این کشور غرب آفریقا، توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای و ایجاد افکار عمومی مثبت در مورد انرژی هسته‌ای در بورکینافاسو ترسیم می‌کند. بر اساس نتایج شکل‌گیری چارچوب حقوقی بین‌المللی برای همکاری، طرفین قصد دارند در مورد اجرای پروژه‌های تولید انرژی هسته‌ای و کاربردهای غیر انرژی فناوری‌های تشعشع در کشاورزی و پزشکی در بورکینافاسو کار کنند.

همکاری روسیه با نیکاراگوئه در بحث پزشکی هسته‌ای

مدیرکل فناوری‌های سلامت روس اتم، آقای ایگور اوبروبوف، و وزیر بهداشت نیکاراگوئه، آقای اسکار وازکز، نقشه راهی را امضا کردند که شامل یک پروژه مشترک برای ساخت یک مرکز پزشکی هسته‌ای می‌شود. این مرکز بر تشخیص و درمان بیماران، به ویژه مبتلایان به سرطان، تمرکز دارد و همچنین همکاری در زمینه آموزش کارکنان بخش بهداشت را نیز در بر می‌گیرد.

آقای وازکز گفت: صلاحیت روس اتم در ایجاد تاسیسات زیرساخت پزشکی تخصصی، اطمینان کاملی را برای اجرای مؤثر پروژه مشترک ما ایجاد می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد تا در تشخیص و درمان بیماری‌های با اهمیت اجتماعی به سطح کیفی جدیدی دست یابیم و دسترسی پزشکان و بیماران در نیکاراگوئه به فناوری‌های مدرن پزشکی هسته‌ای را گسترش دهیم. آقای اوبروبوف گفت: فعالیت‌های روس اتم شامل تولید ایزوتوپ‌ها و رادیوداروها، توسعه و تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته و همچنین ساخت تاسیسات زیرساخت پزشکی می‌شود. ما خوشحالیم که به شهروندان جمهوری نیکاراگوئه کمک می‌کنیم.

تفاهم نامه روس‌اتم با وزیر بهداشت قزاقستان

آقای اوبروبوف همچنین تفاهم‌نامه مشترکی را با خانم ژانار اوسپانووا، وزیر بهداشت منطقه ژامبیل قزاقستان برای اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه توسعه پزشکی هسته‌ای امضا کرد. خانم اوسپانووا گفت: با توجه به اینکه روس‌اتم تجربه و تخصص قابل توجهی در اجرای پروژه‌ها در زمینه پزشکی هسته‌ای دارد، اطمینان دارم که همکاری مشترک ما در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های با اهمیت اجتماعی، به ویژه سرطان، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. این تعامل مهم‌ترین هدف را دنبال می‌کند از قبیل گسترش دسترسی پزشکان و بیماران به مدرن‌ترین فناوری‌ها برای حفظ و بهبود سلامت است. امسال سیزدهمین دوره برگزاری رویداد نمایشگاهی و تجاری اتمکسپو است که با حمایت شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه، روس اتم، برگزار می‌شود.

منبع: اخبار هسته‌ای جهان

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.