۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۹۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت چین به منظور افزایش صادرات و ایجاد رشد اقتصادی، یک صندوق سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد یوآنی با هدف حمایت از تولید و تسهیل صادرات خدمات در این کشور راه اندازی نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین اعلام کرده است قصد دارد به منظور تقویت و تسهیل صادرات خدمات یک صندوق سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد یوآنی معادل ۴.۶ میلیارد دلار ایجاد کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی دولت چین هدف از راه اندازی این صندوق سرمایه گذاری ایجاد تحول اساسی در الگوهای رژیم تجاری چین و به طور ویژه تسهیل صادرات به منظور ایجاد رشد اقتصادی عنوان شده است.

ایده راه اندازی صندوق ۳۰ میلیارد یوآنی تسهیل صادرات خدمات در حال حاضر به تأیید شورای مرکزی دولت کشور چین رسیده است و وزارت اقتصاد، وزارت تجارت و شرکت سرمایه گذاری بازرگانان چین به طور مشترک مسئولیت اجرای آن را به عهده دارند.

هو جینگ لین معاون وزیر اقتصاد کشور چین در خصوص اهداف راه اندازی این صندوق گفته است: «حمایت از کسب و کار های مبتنی بر خدمات، ایجاد سازوکارهای همکاری مؤثر و بهبود شرایط استفاده از منابع ازجمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای استفاده از منابع این صندوق در راستای حمایت از صادرات خدمات است.»

بخش صادرات خدمات یک بخش ویژه برای اقتصاد محسوب می شود. در حوزه صادرات خدمات هیچ محصولی صادر نمی شود اما در قبال آن منابع مالی به کشور وارد می شود.

بخش هایی همچون حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات، ساختمان، تبلیغات و خدمات مالی از جمله بخش های اصلی خدمات محسوب می شوند که می تواند درآمد قابل توجهی از صادرات نصیب کشورها نمایند.

در حال حاضر میزان واردات خدمات در کشور چین بسیار قابل توجه است و از این رو تراز تجارت خدمات کشور چین منفی است. میزان تراز تجاری منفی بخش خدمات در کشور چین در هر ماه در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار گزارش شده است.

با اینحال دولت چین قصد دارد با حمایت از ایجاد کسب و کارهای جدید در حوزه خدمات از میزان واردات آن بکاهد و در مقابل بر میزان صادرات بیفزاید.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.