۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

فرسودگی صنایع، کمبود منابع برای تحقیق و توسعه و کنترل ضعیف استانداردهای کالاهای وارداتی عمده مشکلات فعالان صنعت تبلیغات در مسیر توسعه صادرات است.

به گزارش مسیر اقتصاد نمایشگاه بین المللی صنعت تبلیغات از ۱۵ تا ۱۸ دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

خبرنگار مسیر اقتصاد برای بررسی مشکلات فعالان این صنعت در نمایشگاه حضور یافت و با تعدادی از آن ها به گفتگو پرداخت.

صالحی مدیر تولید شرکت نوین تاک که به تولید و صادرات ماشین آلات چاپ، دستگاه سی ان سی و ملزومات آن ها اشتغال دارد، گفت: ۱۰ درصد از قطعات به کار رفته در این محصولات را از خارج از کشور وارد می کنیم و بقیه را در داخل تولید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به چند کشور صادرات داشته ایم گفت: مزیت ارزان بودن خدمات پس از فروش ما نسبت به محصولات دیگر کشورها که فاصله ی زیادی با این منطقه دارند، سبب شده که کشورهای اطراف به خرید محصولات ما روی بیاورند.

صالحی در ادامه با بیان اینکه رعایت برخی مصادیق استانداردسازی برای ما پرهزینه و دشوار است، از مسئولین دولتی خواست در بخش تحقیق و توسعه به این دست شرکت ها کمک کند. پرداختن به بخش تحقیق و توسعه می تواند به کاهش هزینه ها و نوآوری در محصولات کمک کند.

دولت مانع ورود کالاهای بی کیفیت خارجی شود

کاوه توفیق مدیر فروش شرکت رزتحریر یزد نیز گفت: تا چند سال پیش واردکننده لوازم تحریر بودیم لکن در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه به تولید داخل، اقدام به خریداری ماشین آلات تولید لوازم تحریر کرده و تا کنون موفق به صادرات محصولاتمان به چند کشور شده ایم.

وی افزود: ظرفیت بازار داخلی بسیار بالاست و فعلا اولویت ما رفع نیاز بازار داخلی است.

توفیق با بیان اینکه ظرفیت تولید ما بسیار بالاتر از وضع کنونی است از دولت خواست در عمل کالای داخلی مصرف کند.

وی با تقدیر از اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در رتبه بندی کیفی محصولات داخلی، از دولت خواست این کار را انجام دهد و مانع ورود کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی شود.

فرسودگی صنایع عامل افزایش هزینه تولید محصولات چرمی

در نمایشگاه بین المللی تهران چند تولیدی محصولات چرمی نیز حضور یافته بودند که در گفتگو با مسیر اقتصاد مشخص شد وضعیت رقابتی این نوع محصولات به گونه ای نیست که تولید کننده داخلی را نسبت به کار خود مصمم کند. به عنوان مثال مدیر یکی از این تولید کنندگان گفت: در گذشته وارد کننده بوده و با وضعیت فعلی بازار نیز دوباره به فکر واردات افتاده است.

وی از دولت خواست به منظور کاهش هزینه های تولید، به نوسازی ماشین آلات این صنعت کمک کند.

حضور کمرنگ شرکت های بازاریابی در نمایشگاه

امروزه شاید بتوان گفت که نقش بازاریابی کم اهمیت تر از خود تولید نیست؛ زیرا یک کارخانه ی تولیدی بدون بازاریابی و داشتن نظام توزیع مناسب دیر یا زود تعطیل خواهد شد.

از این رو لازم است به بازاریابی که پیش نیاز و مقدمه مدیریت توزیع است توجه بیشتری شود. در صورت ارتقاء صنعت بازاریابی و مدیریت توزیع در کشور می توان به حضور بلند مدت در بازارهای خارجی امیدوار بود.

این مهم باید توسط شرکت های مدیریت صادرات که مجموعه ای از کارهای بازاریابی تا توزیع مناسب محصول در خارج از کشور را به عهده دارند، انجام شود.

طبق مشاهدات خبرنگار مسیر اقتصاد شرکت های بازاریابی در نمایشگاه بین المللی تهران حضور کمرنگی داشتند و فعالیتشان معطوف به داخل کشور و یا در حد راه اندازی سایت اینترنتی برای معرفی و تبلیغ در خارج از کشور بود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.