۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۶۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ دسته: انرژی
۰

امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بی‌عدالتی در توزیع یارانه‌های پنهان انرژی گفت: قیمت حامل‌های انرژی باید برای پرمصرف‌ها افزایش یابد. برخی از مردم دارای چهار خودروی شخصی هستند و از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کنند، این درحالی است که قشر ضعیف کشور برخی حتی موتورسیکلت هم ندارند، لذا از هیچ گونه یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند که این بی‌عدالتی آشکار است.

امینی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با مسیر اقتصاد بیان کرد: قیمت حامل‌های انرژی به خصوص بنزین از اثرگذارترین عوامل ایجاد تورم است و افزایش قیمت بنزین باعث گرانی و تورم در جامعه خواهد شد.

وی افزود: اگر این افزایش قیمت صورت بگیرد قشر ضعیف جامعه آسیب خواهند دید و مجلس و دولت باید فکری به حال قشر آسیب‌پذیر جامعه بکنند.

قشر آسیب‌پذیر کشور باید حمایت ویژه شوند

سلام امینی گفت: دولت گفته است که افراد آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند اما آنچه که من در داخل جامعه می‌بینم، قشر آسیب پذیر جامعه به این افراد خلاصه نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون هزاران نفر در صف هستند که تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند و از طرفی صدها هزار نفر هم، اصلا مراجعه نکرده‌اند اما آسیب‌پذیر هستند.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین موجب تورم ۲۰ الی ۳۰ درصدی می‌شود، گفت: این گرانی بیشتر به قشر آسیب‌پذیر صرمه می زند و باید برنامه‌ریزی شود تا کم‌ترین آسیب به آن ها وارد شود.

افزایش قیمت برای پرمصرف‌ها

امینی اظهار داشت: افزایش قیمت برای پرمصرف‌ها راه‌حل معقول و مناسبی است.

با توجه به اینکه در کشورها به برق و گاز و بنزین یارانه انرژی تعلق می‌گیرد، لذا هرچه مشترکین بیشتر برق و گاز و بنزین مصرف کنند از یارانه بیشتری بهره می‌برند و این بی عدالتی است و مروج مصرف‌گرایی است.

در این رابطه نماینده مردم ایلام گفت: باید قیمت برای پرمصرف‌ها افزایش یابد و باید مشترکین پرمصرف کم‌ترین یارانه پنهان انرژی را بگیرند.

امینی گفت: به عنوان مثال، برخی از مردم دارای چهار خودروی شخصی هستند و از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کنند، این درحالی است که قشر ضعیف کشور برخی حتی موتورسیکلت هم ندارند، لذا از هیچ گونه یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند که این بی‌عدالتی آشکار است. راهکار حل این بی‌عدالتی، افزایش قیمت برای پرمصرف‌ها می‌باشد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.