۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۴۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چین به تازگی یک مرکز تجارت و لجستیک در کشور مجارستان راه اندازی نموده است و از طریق آن قصد دارد به میزان صادرات خود به کشورهای شرق و غرب اروپا بیفزاید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین در سال های اخیر تلاش زیادی برای افزایش میزان صادرات خود به کشورهای اروپایی انجام داده است.

تقویت حضور چین در کشورهای شرق اروپا

برای تحقق این هدف کشور چین حضور خود را در کشورهای شرق اروپا گسترش داده و تلاش کرده است در گام اول میزان صادرات خود به این کشورها را افزایش دهد.

در طول سال های اخیر کشور چین پروژه های زیرساختی متعددی در کشورهای شرق آسیا اجرایی نموده و مسیر ریلی مستقیمی برای ارتباط با این کشورها راه اندازی کرده است. علاوه بر این میزان سرمایه گذاری شرکت های چینی در کشورهای شرق اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش صادرات به اروپای غربی هدف چین از حضور در شرق اروپا

کشور چین از افزایش تبادلات تجاری با کشورهای اروپای شرقی مزایای متعددی بدست می آورد. اما در عین حال یکی از اهداف اصلی چین از حضور در کشورهای شرق اروپا، افزایش میزان صادرات به کشورهای دیگر اروپایی است که از طریق اجرای پروژه های جاده ابریشم پیگیری می شود.

پروژه جاده ابریشم جدید و اجرای پروژه های زیرساختی در قالب آن مهم ترین برنامه چین برای حضور در کشورهای اروپایی است. درحال حاضر کشور چین از مسیر کشورهای شرق اروپا به دنبال افزایش حضور خود در غرب این قاره است.

راه اندازی مرکز تجارت و لجستیک در مجارستان

یکی از مهمترین اقدامات چین در راستای تحقق افزایش صادرات به دیگر کشورهای اروپایی، راه اندازی یک مرکزی تجارت و لجستیک در کشور مجارستان است که درحال حاضر به مسیری برای افزایش روابط تجاری با کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

هدف از راه اندازی این مرکز تسهیل در برقراری روابط بین شرکت های چینی و فعالین کسب و کار در کشورهای اروپایی عنوان شده است و در عمل به عنوان یک مرکز برقراری روابط تجاری عمل می کند.

شناساندن محصولات چینی و ایجاد ارتباط، اهداف اصلی مرکز تجارت و لجستیک

یکی از مهمترین اقدامات در راه اندازی و تقویت روابط تجاری بین دو کشور بستر سازی برای شناساندن محصولات و برقراری ارتباط مناسب بین بازرگانان دو کشور است که در حال حاضر این هدف در مرکز تجارت و لجستیک چین در مجارستان به خوبی محقق شده است.

بر اساس گفته های مسئول مرکز تجارت و لجستیک چین در مجارستان تا پیش از تأسیس این مرکز بازرگانان چینی برای شناساندن محصولات خود به بازارهای اروپایی و برقراری ارتباط با بازرگانان آن ها مشکلات زیادی داشتند و زمان زیادی صرف می کردند. اما راه اندازی این مرکز توانسته است در این زمینه به صادرکنندگان چینی کمک نماید.

اقداماتی که در این مرکز تجارت و لجستیک صورت می گیرد در راستای تحقق اهداف در نظر گرفته شده در پروژه بزرگ جاده ابریشم است. کشور چین با راه اندازی پروژه بزرگ جاده ابریشم قصد دارد به صادرات خود با کشورهای مختلف از قاره های آسیا، آفریقا و اروپا بیفزاید.

راهکارهای چین برای افزایش صادرات به کشورهای اروپایی

برگزاری نمایشگاه و کمک و مشاوره به صادرکنندگان چینی درخصوص وضعیت بازارهای کشورهای اروپایی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مرکز تجاری محسوب می شود.

بر همین اساس یک مرکز نمایشگاهی در شهر بوداپست و یک پارک لجستیکی در بندر سِپِل مجارستان راه اندازی شده است. علاوه بر این کشور چین یک پارک لجستیکی در بندر برمن در کشور آلمان راه اندزای نموده است.

پارک های لجستیکی چین در اروپا خدمات متنوعی از جمله حمل و نقل دریایی، انبارداری و تخفیفات گمرکی به بازرگانان چینی ارائه می کنند و توانسته اند در زمینه افزایش صادرات چین به کشورهای اروپایی مؤثر واقع شوند.

مجارستان مرکز جدید توزیع کالاهای چینی در اروپا

تا پیش از راه اندازی مرکز تجارت و لجستیک چین در کشور مجارستان، عمده کالاهای چینی از طریق بندرهای شمالی همچون هامبورگ و برمن آلمان و روتردام هلند وارد این قاره می شد و بعد از آن بین کشورهای شرق و غرب این قاره توزیع می شد.

اما راه اندازی این مرکز تجارت و لجستیک در کنار توسعه خطوط ریلی و جاده ای، موجب شده است بخش بیشتری از کالاهای چینی ابتدا به کشور مجارستان وارد شود و از آنجا بین کشورهای شرق و غرب اروپا توزیع گردد. در حال حاضر کشور مجارستان از طریق خط ریلی مستقیم به شهرهای کشور چین متصل است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.