۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۰۷۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ دسته: حمل و نقل، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

بخش اول پروژه متروی شهر حیدرآباد هند به عنوان بزرگترین پروژه متروی جهان در قالب PPP به بهره برداری رسید. این خط مترو ۳۰ کیلومتر طول و بیش از ۲۴ ایستگاه دارد و قرار است در هر روز بیش از ۲۴۰ هزار نفر مسافر را جابه جا نماید. سرمایه گذاری در این پروژه معادل ۲.۶ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد فاز اول پروژه متروی حیدرآباد هند با ۳۰ کیلومتر طول و بیش از ۲۴ ایستگاه یکی از بزرگترین پروژه های مترو شهری در کشور هند است و قرار است در هر روز بیش از ۲۴۰ هزار نفر مسافر را جابه جا نماید.

پروژه مترو حیدرآباد هند بزرگترین پروژه مترو در قالب PPP در بخش توسعه حمل و نقل شهری در جهان محسوب می شود.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی دولت هند پروژه مترو حیدرآباد را در قالب قرارداد «طراحی، ساخت، تأمین مالی، بهره برداری و انتقال» به یک شرکت بخش خصوصی در این کشور واگذار کرد.

در آن زمان هزینه اجرایی نمودن این پروژه در حدود ۱۴۱ میلیارد روپیه معادل ۲.۲ میلیارد دلار برآورد شده بود و قرار بود این پروژه در عرض ۶ سال به بهره برداری برسد.

اما به دلیل مسائل زیرساختی و تأخیر در اجرای پروژه هزینه ساخت این پروژه به بیش از ۱۷۰ میلیارد روپیه معادل ۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافت و زمان پایان آن نیز با تأخیر مواجه شد.

در حال حاضر فاز اول این پروژه با بیش از ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است. همچنین قرار است بخش بعدی آن با طول ۴۲ کیلومتر تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به بهره برداری برسد.

علاوه بر این دولت هند قصد دارد بعد از تکمیل ۷۲ کیلومتر از پروه مترو شهر حیدرآباد، بخش بعدی آن را برای افزایش طول به بیش از ۱۰۰ کیلومتر از طریق مشارکت بخش خصوصی به مزایده بگذارد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.