۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۶۸۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ دسته: انرژی
۰

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه در صورت توقف فروش نفت به آمریکا می تواند آن را به کشورهای آسیایی بفروشد گفت: «اگر آمریکا با مخالفان دولت همراه شود صادرات نفت به این کشور را متوقف می کنیم.»

به گزارش مسیر اقتصاد نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی در سخنانی گفته است اگر آمریکا با مخالفان دولت همراه شود، ونزوئلا می تواند تمامی نفت خود را به آسیا صادر کند و روند صادرات نفت به آمریکا را متوقف نماید.

رئیس جمهور ونزوئلا معتقد است این کشور می تواند روند صادرات نفت به آمریکا را پیش از تحریم این کشور متوقف نماید. این مواضع رئیس جمهور ونزوئلا در راستای سیاست ضد امپریالیست این کشور اتخاذ شده است.

مادورو همچنین گفته است: «ما آماده ایم هر زمان که آمریکا قصد واردات نفت از ونزوئلا را نداشته باشد، به این روند پایان دهیم و تمامی نفت خود را به کشورهای آسیایی بفروشیم. در این صورت اتفاق خاصی برای ما رخ نخواهد داد و مشکلی پیش نخواهد آمد.»

در حال حاضر بر اساس آمار اوپک میزا تولید نفت کشور ونزوئلا در حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز است. همچنین بر اساس آمار واردات نفت آمریکا، ونزوئلا بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز به این کشور صادر می نماید.

این درحالیست که در ابتدای سال جاری میلادی میزان صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا به طور میانگین بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده است و در برخی روزها به بیش از یک میلیون بشکه در روز نیز رسیده است.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در آمریکا، این کشور مواضع خصمانه ای علیه دولت ونزوئلا اتخاذ کرده و تحریم هایی علیه دولت و شرکت نفت این کشور وضع نموده است. کاهش میزان واردات نفت خام آمریکا از ونزوئلا نیز درپی این سیاست آمریکا رخ داده است.

در مقابل ونزوئلا به جای تلاش برای متقاعد کردن آمریکا به همراهی با این کشور، تصمیم گرفته است به دنبال جایگزین برای فروش نفت خود باشد و تحریم های آمریکا را با متوقف نمودن استفاده از دلار در روند قیمت گذاری و فروش نفت پاسخ داده است.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.