۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۴۶۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ دسته: کشاورزی
۰

احد آزادی خواه گفت: گندم محصولی کم آب بر است و بخش زیادی از آن به شکل دیم تولید می شود و بنابراین نباید با توجیه جلوگیری از مصرف آب راه را برای واردات این محصول راهبردی باز کرد.

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر استان همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد از لزوم پرداخت مطالبات گندم کاران توسط دولت خبر داده و تاکید کرد: لازم است علاوه بر مطالبات گندم کاران جریمه تاخیر نیز پرداخت شود.

این نماینده مجلس در تشریح وضعیت گندم کاران در استان همدان و دیگر استان های کشور نیز گفت: در حال حاضر به گفته ی دولت، ۵۰ درصد پول گندمکاران تا به حال پرداخت نشده و برنامه مشخصی برای پرداخت این مطالبات وجود ندارد.

آزادی خواه ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران باعث کاهش انگیزه آنان برای کشت این محصول در سال های آینده میشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق ماده ای که در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده ایم میباست دولت جریمه تاخیر مطالبات گندم کاران را نیز به  آنان پرداخت نماید.

واردات گندم به بهانه کیفیت پایین گندم های تولید داخلی قابل توجیه نیست

این نماینده مجلس در مورد تفکر بعضی مسئولین مبنی بر واردات گندم ارزان قیمت خارجی در شرایط فعلی به جای حمایت از تولیدات داخلی گفت: مسئولین باید از تولیدات کشاورزی داخلی حمایت نمایند و از واردات کالای مشابه آن جلوگیری کنند.

احد آزادی خواه ادامه داد: یکی از توجیهاتی که برخی از مسئولین مبنی بر واردات محصولات کشاورزی دارند، صرفه جویی در مصرف آب است که قطعا این موضوع شامل گندم نمی شود.

گندم محصولی کم آب بر است و بخش زیادی از آن به شکل دیم تولید می شود

وی تاکید کرد: گندم محصولی کم آب بر است و با کشت دیم نیز می توان آن را تولید کرد. ولی برخی از محصولاتی نظیر سبزیجات و چغندر قند و … شاید نیاز به آب زیاد داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: واردات کالای مشابهی که تولید داخلی آن وجود دارد، اقدامی غیر قابل توجیه است.

افزایش نرخ خریدهای تضمینی سال آینده برای گندم ضروری است

نماینده مردم ملایر استان همدان در رابطه با عدم اعلام نرخ خریدهای تضمینی سال آینده نیز گفت: این نرخ ها میبایست در پایان شهریورماه اعلام میشد و در حال حاضر حدود یک ماه از موعد آن گذشته است.

آزادی خواه تصریح کرد: گندم کاران از پائین بودن نرخ خریدهای تضمینی دلسرد هستند و باید طبق قانون برای سال آینده این نرخ ها حداقل به اندازه تورم افزایش پیدا کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.