۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۲۲۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

اندونزی به منظور کاهش وابستگی به دلار و مدیریت اثرات منفی نوسانات نرخ این ارز در تجارت با مالزی و تایلند، از ارزهای ملی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی اندونزی روز دوشنبه (۱۶ اکتبر) اعلام کرده است که از سال آینده اجازه خواهد داد تا عملیات پرداخت مربوط به معاملات تجاری دوجانبه اش با کشورهای مالزی و تایلند بوسیله ارزهای ملی طرفین انجام شود.

مقررات جدید وضع شده توسط بانک مرکزی اندونزی با هدف کاهش وابستگی به دلار آمریکا و کاهش اثرات منفی تغییرات نرخ این ارز وضع شده است.

این مقررات که در ۲ ژانویه سال آینده به اجرا درخواهد آمد، به صادرکنندگان و واردکنندگان اندونزی اجازه می دهد تا پرداخت های خود جهت انجام تجارت با طرفین تجاری خود در مالزی و تایلند را با استفاده از روپیه، رینگیت و بات انجام دهند.

بانک مرکزی اندونزی در بیانیه ای اعلام کرده است که بانک مرکزی اندونزی، تایلند و مالزی جهت پرداخت و تسویه معاملات با ارزهای ملی خود، بانک هایی را انتخاب خواهند کرد تا این عملیات را انجام دهند.

منبع: یونایتد نیوز هند



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.