۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۳۹۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ دسته: انرژی
۰

اوپک این علامت را به بازار نشان داده است که می تواند اتحاد اعضای اوپک و غیر اوپک را در توافق کاهش تولید نفت گسترش دهد. بارکیندو دبیر کل اوپک نیز اظهار داشته است که علاوه بر ۲۴ کشور در این توافقنامه، باید تولیدکنندگان دیگر نفت هم در کاهش عرضه با اوپک همراه شوند.

به گزارش مسیر اقتصاد بارکیندو دبیر کل اوپک در نشست «انرژی هند» در دهلی نو اذعان کرد که تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک نیازمند «اقدامات فوق العاده ای» برای حفظ تعادل دوباره بازارهای نفت هستند.

اوپک این علامت را به بازار نشان داده است که می تواند اتحاد اعضای اوپک و غیر اوپک را در توافق کاهش تولید نفت گسترش دهد. در این سخنرانی نیز بارکیندو اظهار داشت که علاوه بر ۲۴ کشور در این توافقنامه، باید تولیدکنندگان دیگر هم در کاهش عرضه نفت با اوپک همراه شوند.

او در این راستا به طور خاص به تولیدکنندگان نفت شل ایالات متحده اشاره کرد که تولید نفت آن ها بر خلاف کشورهای اوپک در این سال افزایش یافته است.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ (دی ماه ۹۵)، کشور های عضو اوپك و ۱۰ كشور غير اوپك توافق كردند كه به طور كلی توليد نفت خام خود را به ميزان ۱.۸ ميليون بشكه در روز كاهش دهند تا به تثبيت بازارهای جهانی نفت و قيمت نفت كم; كنند. توافقی که از ابتدای سال ۲۰۱۷ تنها برای شش ماه آغاز شد اما در حال حاضر تا پایان مارس ۲۰۱۸ (پایان سال ۹۶) ادامه خواهد داشت.

دبیرکل همچنین پیش بینی می کند که تقاضای نفت در سال جاری ۱.۵ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز رشد کند.

بر اساس این گزارش بارکیندو اعلام کرد که در پی توافق کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک، میزان ذخایر نفت خام به حدود ۱.۷۱ میلیارد بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که پیش از توافق کاهش تولید، میزان ذخایر نفت خام، ۳۴۰ میلیون بشکه از میانگین ۵ سال گذشته بیشتر بوده است.

نشست کشورهای عضو اوپک به همراه کشورهای غیر اوپک در روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در وین برگزار می شود.

منبع: پلاتز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.