۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۷۷۷ ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ دسته: کشاورزی
۰

دولت چین اعلام کرده است از این پس تنها پنیرهایی که در داخل کشور تولید شوند، اجازه فروش در بازار را دارند و واردات پنیر ممنوع است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اعلام دولت چین شرکت های فعال در عرصه توزیع محصولات غذایی در این کشور از این پس اجازه واردات پنیر را ندارند.

این در حالیست که شرکت های اروپایی تولیدکننده پنیر، خصوصا شرکت های فرانسوی پیش از این صادرات قابل توجهی به بازار چین داشته اند. اما از این پس محصولات این شرکت ها اجازه فروش در بازار چین را ندارند.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پنیر مصرفی چین از طریق واردات تأمین می شود که بخش قابل توجهی از آن از کشورهای اروپایی وارد این کشور می شود.

با اینحال دولت چین اعلام کرده است از این پس تنها پنیرهایی که در داخل کشور تولید شوند، اجازه فروش در بازار را دارند و واردات پنیر ممنوع است. طبق این قانون از این پس تنها نوع خاصی از پنیر اجازه واردات به کشور چین دارد.

گرچه دولت چین تا به حال در مورد دلیل اصلی اعمال قانون ممنوعیت واردات پنیر به طور رسمی توضیحی ارائه نداده اما به نظر می رسد دلیل اعمال این قانون از سوی چین، حمایت از تولید داخل پنیر بوده است؛ به گفته شرکت های اروپایی، مشابه برخی از محصولاتی که مشمول ممنوعیت واردات شده اند در داخل چین تولید می شود.

شرکت های اروپایی فعال در زمینه تولید و صادرات پنیر به چین از ممنوعیت واردات این کشور به شدت نگران هستند چرا که با توقف روند صادرات پنیر به چین بخش قابل توجهی از بازار صادراتی خود را از دست داده و متضرر می شوند.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.