۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۹۸۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مهمترین مشکل کشور ترکیه در جذب گردشگران چینی عدم اطلاع رسانی و بازاریابی مناسب به آن ها در زمینه جاذبه های گردشگری کشور ترکیه است. مسئولین کشور ترکیه توافقاتی با مسئولان چینی داشته اند و با اعلام «سال سفر به ترکیه» در کشور چین توانسته اند سفر شهروندان چینی به ترکیه تسهیل نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد بخش گردشگری سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور ترکیه دارد و این کشور توانسته است با برنامه ریزی مناسب و جذب گردشگر خارجی، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در بین کشورهای جهان تبدیل شود. در این میان گردشگران چینی یکی از هدف های اصلی کشور ترکیه برای رونق بیشتر بخش گردشگری در سال های آینده هستند.

به دلیل رشد اقتصادی قابل توجه کشور چین در سال های اخیر، وضعیت اقتصادی مردم این کشور به مرور در حال بهبود است و روز به روز به میزان سفر های خارجی آن ها افزوده میشود. در این میان کشور ترکیه برنامه ای مختص جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال تدارک دیده است.

بر همین اساس مسئولین کشور ترکیه توافقاتی با مسئولان چینی داشته اند و با اعلام «سال سفر به ترکیه» در کشور چین توانسته اند سفر شهروندان چینی به ترکیه را تسهیل نمایند. اعلام «سال سفر به ترکیه» در کشور چین موجب افزایش قابل توجه سفر گردشگران چینی به ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد شد.

مسئولین بخش گردشگری ترکیه اعلام کرده اند: «کشور چین با جمعیت قابل توجهی که دارد میتواند بازار گردشگری هر کشوری را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد. با اینحال مهمترین مشکل کشور ترکیه در جذب گردشگران چینی عدم اطلاع رسانی و بازاریابی مناسب به آن ها در زمینه جاذبه های گردشگری کشور ترکیه است. از این رو برنامه ترکیه در سال آینده میلادی تمرکز بر اطلاع رسانی و بازاریابی در خصوص جذب گردشگر از کشور چین خواهد بود.»

در حال حاضر گردشگران چینی عمدتا به کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن، تایلند، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، آمریکا، سنگاپور و مالدیو سفر میکنند. تمامی این کشورها بخش گردشگری قدرتمندی دارند و جرء کشورهای فعال در حوزه جذب گردشگر خارجی محسوب میشوند. ترکیه نیز یکی از کشورهایی است که در سطح جهانی با این کشورها در حال رقابت است اما در خصوص جذب گردشگران چینی تا کنون نتوانسته است توفیق چندانی به دست آورد.

نکته جالب توجه در خصوص گردشگران چینی آن است که سواحل دریا، حمام آفتاب و شنا در دریا برای بخش قابل توجهی از گردشگران چینی جذابیت چندانی ندارد و این گردشگران عمدتا به جاذبه های فرهنگی و تاریخی علاقه دارند. یکی از دلایل عدم موفقیت ترکیه در جذب گردشگران چینی نیز تمرکز بیش از حد بر تفریحات ساحلی در بخش گردشگری بوده است.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.