۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۶۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مقامات و بازرگانان کشور چین معتقدند برای دستیابی به شرایط برد برد در آفریقا، شرکت های چینی باید ارتباط خود را با شرکت های داخلی کشورهای آفریقایی توسعه دهند و از طریق ایجاد پیوندهای راهبردی و مشارکت، حضور خود در این کشورها را گسترش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور چین در سال های اخیر حضور فعالی در کشورهای آفریقایی داشته و اکنون در تلاش است تا با ایجاد شرایط برد برد از طریق برقراری مشارکت با شرکت های داخلی کشورهای آفریقایی، رضایت کشورهای آفریقایی را بیش از گذشته جلب نماید و حضور خود را در این قاره افزایش دهد.

مقامات و بازرگانان کشور چین معتقدند برای دستیابی به شرایط برد برد در آفریقا، شرکت های چینی باید ارتباط خود را با شرکت های داخلی کشورهای آفریقایی توسعه دهند و از طریق ایجاد پیوندهای راهبردی و مشارکت حضور خود در این کشورها را گسترش دهند.

اخیرا نشستی توسط کشور چین در کشور رواندا، در مورد تعامل شرکت های چینی با شرکت های آفریقایی برگزار شده و در این نشست مسئولان و بازرگانان سرشناس چینی نیز به ارائه نظرات خود در زمینه ارتباط با کشورهای آفریقایی پرداخته اند.

جک ما، موسس شرکت بزرگ علی بابا نیز در این نشست حضور داشته و نظرات خود را در این زمینه ارائه کرده است. شرکت علی بابا یکی از بزرگترین شرکت های چینی است که در زمینه خرده فروشی محصولات فعالیت دارد و در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته است جایگاهی مناسب برای خود ایجاد نماید.

آقای ما معتقد است شرکت های چینی برای موفقیت در بازار کشورهای آفریقایی باید شبکه تجارت خود را در این کشورها توسعه دهند و با شرکت های آفریقایی همکاری گسترده ای داشته باشند.

پیش از این کشورهای آفریقایی اغلب مستعمره کشورهای اروپایی بوده اند و تعامل این کشورها با کشورهای آفریقایی تعاملی بر مبنای انتفاع یک طرفه بوده است. این مسئله در طول قرن های اخیر مشکلات زیادی را برای کشورهای آفریقایی ایجاد کرده و رشد اقتصادی این کشورها را محدود نموده است.

اما در حال حاضر کشور چین با رویکردی متفاوت و با شعار ایجاد شرایط برد برد نفوذ خود را در آفریقا گسترش میدهد. این رویکرد چین در کنار سرمایه گذاری های گسترده این کشور در توسعه زیرساخت های کشورهای آفریقایی موجب اقبال بیشتر این کشورها به حضور چین و همکاری با این کشور شده است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.