۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۲۵۵ ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ونزوئلا به عنوان سومین صادر کننده نفت خام به آمریکا به حساب می آید به طوریکه روزانه ۸۲۳ هزار بشکه نفت خام از این کشور به ایالات متحده ارسال می گردد. با این حال آمریکا تصمیم دارد قانون ممنوعیت واردات را در خصوص نفت خام ونزوئلا اعمال نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، بر اساس اظهارات رسمی مقامات آمریکایی، دولت این کشور در اندیشه وضع تحریم های جدید علیه دولت ونزوئلا است؛ از جمله این موارد تحریم صنعت نفت این کشور می باشد که بر این اساس واردات نفت از ونزوئلا به این کشور ممنوع و متوقف خواهد شد.

به نظر میرسد که هدف اصلی از اعمال این تحریمها تضعیف دولت نیکولاس مادرو و طرفدارانش در انتخابات ۳۰ جولای (۸ مرداد) مجلس موسسان این کشور می باشد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا (ساموئل مونکادا) در این خصوص عنوان کرده است که در صورتی که ایالات متحده به دنبال وضع تحریم های جدید علیه این کشور باشد، دولت ونزوئلا به طور قطع در روابط خود با ایالات متحده تجدیدنظر خواهد کرد.

ونزوئلا به عنوان سومین صادر کننده نفت خام به آمریکا به حساب می آید به طوریکه روزانه ۸۲۳ هزار بشکه نفت خام از این کشور به ایالات متحده ارسال می گردد؛ بر اساس گزارشات EIA (اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا) این میزان به اندازه ۳۰ هزار بشکه کمتر از صادرات نفت خام از عربستان سعودی به ایالات متحده می باشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده نیز در سال ۲۰۱۶ واردات نفت خام از ونزوئلا حدود ۹.۵ درصد نفت خام وارداتی کشور آمریکا را تشکیل می دهد.

منبع : اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.