۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۱۶۳ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ دسته: تولید
۰

چین با مشارکت کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان، اقدام به ساخت اولین هواپیمای مسافربری خود کرده و با پرواز موفقت آمیز این هواپیما در روزهای آتی به جرگه ۷ کشوری که پیش از این هواپیمای داخلی ساخته بودند، می پیوندد.

به گزارش مسیر اقتصاد با توجه به نیاز گسترده چین در سال های آتی به صنعت هوایی، اولین هواپیمای مسافربری این کشور پس از آزمایشات متعدد برای اولین بار در روزهای آتی به پرواز در می آید.

این هواپیما با مدل C919، رقیبی برای دو مدل ۷۳۷ و A320 از دو شرکت هواپیماسازی معروف بوئینگ و ایرباس می باشد. شرکت هواپیمایی تجاری چین (COMAC) قرار است فردا ۵ می (۱۵ اردیبهشت)، این هواپیما را به پرواز درآرد. این پرواز در فرودگاه بین المللی شانگهای انجام می شود.

به گفته مسئولان این شرکت، ۱۱۸ آزمایش تکمیلی بر روی این مدل انجام شده است و در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب نباشد،  پرواز به تاریخ دیگری موکول می شود.

موتور دوقلوی هواپیمای مدل C919 در نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ۹۵) طی مرایمی در شانگهای رونمایی گردید.

ظرفیت حمل مسافر این هواپیما، ۱۵۸ نفر است و قابلیت پرواز تا برد ۴۰۷۵ کیلومتر را داراست. مدل دیگری از این هواپیما با برد بیشتر، توانایی پیمودن ۵۵۵۵ کیلومتر را در هر پرواز دارا می باشد.

شرکت COMAC، از ۲۳ مشتری داخلی و خارجی، ۵۷۰ سفارش را دریافت کرده است. گفتنی است که بیشتر سفارش ها از مشتریان داخلی و محلی دریافت شده است.

هرچند این هواپیما، تولید کشور چین به حساب می آید، اما بسیاری از قطعات آن در کشور های دیگری مثل آمریکا، فرانسه و آلمان ساخته شده است. برای مثال سیستم الکتریکی و ارابه فرود هواپیما در ایالات متحده آمریکا توسط شرکت بین المللی Honeywell تولید می شوند. همچنین موتورهای هواپیما توسط سرمایه گذاری مشترک آمریکا و فرانسه تحت شرکت بین المللی CFM طراحی شده است.

قبل از هواپیمای C919 چین، تنها آمریکا، روسیه، برزیل، کانادا، انگلستان، فرانسه و آلمان هواپیماهای مسافربری بزرگ را در داخل کشور خودشان ساخته بودند.

با توجه به پیش بینی ایرباس در بازه دو دهه ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۵، خطوط هوایی چین به ۶۰۰۰ هواپیمای جدید به ارزش ۹۴۶ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

کشور چین دارای یک طرح برای رسیدن به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هوانوردی تجاری در جهان تا سال ۲۰۳۰ است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.