۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۹۷۹۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ دسته: انرژی
۰

دولت هلند در جهت افزایش تولید برق از انرژی‌های نو قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ دو نیروگاه هسته‌ای جدید به مدار تولید برق خود اضافه کند. شرکت‌هایی از سه کشور آمریکا، فرانسه و کره‌جنوبی در حال مذاکره با دولت هلند برای ساخت این نیروگاه‌های هسته‌ای هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد راب جِتِن، وزیر انرژی هلند در هشتم تیرماه طی نامه‌ای به پارلمان گفت: هلند در حال مذاکره با سه تامین‌کننده بالقوه و علاقه‌مند برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید است. این سه شریک احتمالی، شرکت آمریکایی Westinghouse، شرکت دولتی فرانسوی EDF (EDF.PA) و KHNP کره‌جنوبی است.

هلند در حال برنامه‌ریزی برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید تا سال ۲۰۳۵ است. ساخت این دو نیروگاه نقش مهمی در گذار هلند به سمت انرژی‌های نو ایفا خواهد کرد. هدف دولت هلند تولید برق کشور با کربن صفر تا سال ۲۰۴۰ است. در حال حاضر هلند از یک نیروگاه تولید برق هسته‌ای بهره می‌برد که در دهه ۱۹۷۰ میلادی ساخته شده و همچنان به تولید برق مشغول است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.