۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۸۶۵ ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ دسته: انرژی
۰

هرچند عربستان در ابتدا با کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک مخالفت می کرد اما تغییر قیمت جهانی نفت، مسئولان این کشور را به ادامه روند توافق برای شش ماه دیگر نیز امیدوار کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد عربستان سعودی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک خواسته است تا توافق کاهش تواید نفت را تا نیمه دوم سال ۲۰۱۷ تمدید نماید.

بر اساس توافق نامه شش ماهه اوپک در وین که در اول ژانویه (۱۲ اردیبهشت)، صورت گرفت، کشور های عضو اوپک تصمیم به کاهش ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز را گرفتند تا قیمت نفت را افزایش دهند.

کشور های غیر اوپک نیز با کاهش ۵۵۸ هزار بشکه نفت در روز موافقت کردند که در همین راستا روسیه، تولید نفت خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

خالد فلاح، وزیر انرژی عربستان در ابتدا تمایلی به حمایت از تمدید توافق نداشت، اما با تغییر ذهنیت خود، تصمیم به حمایت از تمدید قرارداد دارد.

عربستان در جلسه بعدی اوپک که در ماه می (اردیبهشت) برگزار می شود از تمدید توافق کاهش تولید نفت برای یک دوره شش ماهه دیگر ، حمایت خواهد کرد.

به علاوه مقامات روسی خاطرنشان کردند که در حال مشورت با کشور های تولید کننده نفت برای ادامه کاهش تولید نفت هستند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.