۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۵۶۵۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی
۰

چین با انتشار بی‌سابقه ۲۰ میلیارد یوآن معادل ۲.۸ میلیارد دلار اوراق قرضه از صنایع کشاورزی خود و تولید محصولات اساسی برای حفظ امنیت غذایی این کشور حمایت کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک کشاورزی چین (ABC) در راستای حمایت از امنیت غذایی اعلام کرد که انتشار ۲۰ میلیارد یوآن (۲.۸۱ میلیارد دلار) اوراق قرضه ویژه را برای بخش سان‌نونگ که به کشاورزی، مناطق روستایی و کشاورزان مربوط می‌شود، در بازار اوراق قرضه بین بانکی چین به پایان رسانده است. این اوراق با موضوع نوآورانه حمایت از صنایع در کشاورزی، اولین اوراق در نوع خود بودند. این انتشار رکورد بزرگترین عرضه در نوع خود را با نرخ بهره پایین اوراق مالی غیرسیاستی (۲.۶۵ درصد) در یک سال به ثبت رسانده است.

اهداف اصلی انتشار اوراق حمایت از کشاورزی

در این گزارش آمده است که این بودجه برای تامین مالی امنیت غذایی و توسعه یکپارچه صنایع کشاورزی روستایی استفاده خواهد شد. به گفته کارشناسان ایالتی، نگرانی‌ها در مورد امنیت غذایی در چین افزایش یافته است، جایی که غلات در بزرگترین استان گندم‌کار چین، یعنی هنان، بیش از حد معمول آسیب دیده است و انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد بارندگی بیشتری باشد که عملیات برداشت گندم را برای ذخیره‌سازی پیچیده می‌کند.

امیدواری چین برای تبدیل‌شدن به کشوری خودکفا در کشاورزی و امنیت غذایی

در چند سال گذشته، چین گرفتار سیل و آب‌گرفتگی‌هایی بوده است و الگوهای آب‌و‌هوایی پیش‌بینی نشده، مانند باران بیش از حد و موج گرمای شدید، بر استان‌های جنوبی کشور که برنج می‌کارند نیز تأثیر می‌گذارد و خطر تخریب محصولات کلیدی و کاهش ذخایر را به همراه دارد. چین، به عنوان بزرگترین تولیدکننده غلات در جهان، انتظار داشت که تولید محصولات امسال افزایش یابد. در گزارش سکیوریتی تایمز آمده است که این اوراق حمایتی بانک کشاورزی چین با سیاست ساختن یک کشور قدرتمند در تولید محصولات کشاورزی صادر شده است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.