۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۰۹۳۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن تاکید بر اینکه دلایلی که در دهه ۹۰ باعث ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صمت شد، همچنان به قوت خود باقیست گفت: یکسان بودن متولی تولید و تجارت از الزامات رونق و جهش تولید است و اگر مشکلی در این بخش وجود دارد، به جای تشکیل وزارتخانه جدید، باید با بهبود عملکرد معاونت بازرگانی وزارت صمت رفع شود.

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مجلس در مورد تشکیل وزارت بازرگانی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: ما در حال حاضر مشکل سفره مردم را داریم. مشکل اشتغال و تولید داریم و کشور در شرایط خاصی است که باید تصمیمات صحیحی اخذ شود و اگر به سمت تفکیک وزارت صمت برویم این فقط دور شدن از مسئله واقعی کشور است و به هیچ وجه درست نیست.

برای رونق و جهش تولید، یک نهاد باید متولی تولید و تجارت باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها یکی از مشکلات تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دوباره وزارت بازرگانی است که دو سال ‌طول می کشد تا وزارت بازرگانی تفکیک شود و خودش را پیدا کند. با ایجاد این ساختار معیوب جدید، وزیر بازرگانی مشغول ساخت ساختمان، تشکیل ساختار، نیرو، تقسیم اموال و … می شود و خود همه این مسائل در حداقلی ترین زمان ممکن یک سال طول می کشد. الان کشور ما شرایطی ندارد که به این تغییرات ساختاری و با دلایل اشتباه دست بزنیم.

وی ادامه داد: همان دلایلی که باعث شد این دو وزارتخانه را جمع کنیم و یک وزارتخانه تاسیس کنیم همان دلایل به جای خودش باقی است. مسئله حمایت از تولید داخل و یکسان بودن متولیان تولید و تجارت یکی از اصول اصلی رونق و جهش تولید است. نمی دانم کسانی که به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی هستند دقیقا با چه هدفی دست به این کار می زنند و چه مولفه هایی در کشور تغییر کرده است که می خواهند چنین تصمیمی بگیرند و قطعا مجلس مخالفت می کند و مخالفت خود را نیز با این مسئله اعلام کرده است.

با معاونت بازرگانی کار پیش می رود و نیاز به تشکیلات جدید نیست

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تاکید کرد: اتفاقا بخشی از تامین، تولید و واردات، در بخش بازرگانی است که اگر مدیریت متمرکز و یکسانی با بخش تولید کشور داشته باشد، هم کنترل بازار هم رونق تولید ملی راحت تر خواهد بود و بر همین اساس هم دو وزارتخانه در دهه ۹۰ ادغام و یکی شدند. قسمت بازرگانی وزارت صمت، واردات و صادرات را مدیریت می کند و قطعا با معاونت بازرگانی کار پیش می رود و نیاز به تشکیلات جدید نیست.

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.