۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۰۱۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ دسته: مسکن، هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. در ابتدای این همایش محمد صالح شکوهی دبیر علمی همایش به ارائه گزارشی از محورها و خلاصه‌ای از ۸ پیش نشست برگزار شده پرداخت.

به گزارش مسیر اقتصاد هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی امروز یکم اسفند ماه با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. در ابتدای این همایش محمد صالح شکوهی بیدهندی دبیر علمی همایش گزارشی درخصوص محورهای اصلی آن و همچنین خلاصه‌ای از پیش نشست‌های برگزار شده ارائه کرد. دکتر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سخنران اصلی افتتاحیه این همایش بود که به دلیل ابتلاء به کرونا و قرنطینه، امکان حضور در این همایش پیدا نکرد.

اهمیت موضوع مسکن در تحقق شعارهای دولت سیزدهم

محمد صالح شکوهی، دبیر علمی این همایش، ضمن اشاره به برگزاری سالانه همایش اقتصاد مقاومتی با موضوعاتی از جمله انرژی، نظام بانکی و تجارت منطقه‌ای در سال‌های گذشته گفت، به دلیل اهمیت موضوع مسکن، موضوع هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به موضوع مسکن اختصاص یافته است. در سال جاری دولت سیزدهم ساخت گسترده مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را در دستورکار دارد و در چنین شرایطی برگزاری این همایش و پیش نشست‌های آن می‌تواند به دولت در تحقق شعارهای مطرح شده کمک کند. همچنین از صاحب نظران مختلفی در پیش نشست‌ها دعوت شده است تا از جنبه‌های مختلف نظرات خود را درخصوص حوزه مسکن ارائه دهند.

در پیش نشست‌های این همایش به موضوعاتی همچون «وظیفه دولت در تامین مسکن خانواده‌ها»، «اهمیت عرضه زمین در ساخت مسکن»، «بازآفرینی بافت‌های فرسوده»، «پیش فروش مسکن»، «بهینه سازی مصرف انرژی در طرح‌های ساخت مسکن»، «پایه‌های مالیاتی بخش مسکن» و «الگوی تامین مالی ساخت مسکن از بازار سرمایه» پرداخته شده و این پیش نشست‌ها در دو ماه اخیر در وزارتخانه‌های اقتصاد و مسکن، سازمان امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه مسکن برگزار شده است.

۴ محور هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید. در سال جاری موضوع مسکن به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۴ محور در نظر گرفته شده است. «مدیریت بازار»، «تامین مالی»، «ساخت و تولید» و «توسعه و حکمرانی»، ۴ محور مذکور است.

کمیته علمی این همایش را آقایان اقبال شاکری عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، هادی عباسی پژوهشگر اقتصاد و مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی، حسین درودیان پژوهشگر اقتصاد و مدرس دانشگاه، مهدی موحدی بکنظر عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و محمد صالح شکوهی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.