۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۲۵۵۴ ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ دسته: فرار مالیاتی، مالیات
۰

چین در چارچوب سیاست‌های کاهش نابرابری، نظارت بر پرداخت مالیات از سوی افراد مشهور را تشدید کرده است. در همین راستا به تازگی سازمان مالیات چین، ژنگ شوآنگ بازیگر مشهور این کشور را به دلیل فرار مالیاتی در قراردادهای خود، ۴۶.۱ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد با توجه به سیاست جدید چین برای کاهش نابرابری و شکاف ثروت نظارت بر افراد مشهور افزایش یافته است. در همین چارچوب یک بازیگر زن سینما و تلوزیون به دلیل فرار مالیاتی با جریمه ۴۶.۱ میلیون دلاری (۲۹۹ میلیون یوآن) روبرو شده است.

سازمان مالیاتی چین ژنگ شوانگ بازیگر مشهور این کشور را به دلیل عدم اظهار درآمد خود بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در زمان فیلمبرداری یک سریال تلوزیونی جریمه کرد.

سازمان مالیاتی این کشور بیان کرده است که این بازیگر با استفاده از دو سند برای یک توافقنامه به فرار مالیاتی پرداخته است. این بازیگر با تهیه دو توافقنامه برای یک کار، که یکی از این توافقنامه‌ها با میزان پرداختی کمتری نسبت به میزان پرداخت واقعی تهیه شده بود و ارائه آن به سازمان مالیاتی از مالیات اصلی خود فرار کرده است.

به همین دلیل صدا و سیمای این کشور بیان کرده است که پخش همه برنامه‌هایی که با حضور این بازیگر در جریان است باید متوقف بشود و این بازیگر ۳۰ ساله حق شرکت در هیچ برنامه‌ای را ندارد.

این نظارت‌های شدید در چارچوب سیاست‌های جدید رئیس جمهور چین با هدف کاهش نابرابری در برنامه پنج ساله کنونی است.

منبع: global chinadaily

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.