۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۰۲ ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ دسته: دولت و حکمرانی، دومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

در این مقاله استدلال می شود که طراحی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر آموزه های اسلام در باب جدال پایان ناپذیر حق و باطل تا زمان ظهور منجی، یک ضرورت تاریخی است و به جهت ویژگی های جمهوری اسلامی ایران و تشدید تحریم ها در پارادایم جنگ نرم یک ضرورت مقطعی می باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد این مقاله در پی پاسخ به فلسفه، ضرورت و راهبرد های اصلی اقتصاد مقاومتی است. در بخش اول مقاله و در پی پاسخ به ضرورت اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی مباحثی عنوان می گردد.

استدلال می شود که طراحی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر آموزه های اسلام در باب جدال پایان ناپذیر حق و باطل تا زمان ظهور منجی، یک ضرورت تاریخی است و به جهت ویژگی های جمهوری اسلامی ایران و تشدید تحریم ها در پارادایم جنگ نرم یک ضرورت مقطعی می باشد.

پس از آن در پی پاسخ به راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی، انواع و تاریخچه تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران با نگاهی تحلیلی و از طریق روش مطالعات کتابخانه­ای مورد بررسی قرار می گیرد تا نقاط تمرکز و محورهای اصلی دنیای غرب در جنگ اقتصادی روشن شود.

جهت یافتن ابعاد و مولفه های اساسی اقتصاد مقاومتی،  به کمک روش رویش نظریه ها، محورهای اصلی در طراحی اقتصاد مقاومتی از منظر فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین می گردد. این مقاله در پی پاسخ به پایه های اصلی تشکیل دهنده اقتصاد مقاومتی  به ۱۴ محور اصلی اشاره می نماید. ذیل هر محور، چالش ها و راهکارهای موجود مورد بررسی قرا گرفته است.

این مقاله علیرضا علی احمدی و حامد نجفی در دومین همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع نفت و انرژی در بهمن ماه ۱۳۹۱ ارائه شده است.

دانلود از لینک زیر:

فلسفه، ضرورت وراهبرد های اصلی اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.