۲۸ اسفند ۱۴۰۲

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۰۴۹۱ ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

پروفسور «نیکولاس اِبِرشتات» از محققان برجسته انستیتو امریکن اینترپرایز: کاهش نرخ باروری در ایران طی ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل ۷۰ درصد بوده است؛ این میزان یکی از سریع‎ترین و چشم‎گیرترین آمارهای کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از تسنیم، پروفسور «نیکولاس اِبِرشتات» در مقاله‎ای می‌نویسد: کاهش نرخ باروری در ایران طی ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل ۷۰درصد بوده است؛ این میزان یکی از سریع‎ترین و چشم‎گیرترین آمارهای کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت بوده است!

سرآغاز پروژه کنترل جمعیت در جهان

پروژه جهانی کنترل جمعیت و پیشگیری از فرزندآوری، با نگرانی‌های دولت‌های ثروتمند و برخوردار از ثروت آغاز شد؛ نگرانی سران این دولت‌ها نه از گرسنگی و درماندگی ملت‌های ضعیف که از محدود شدن مالکیت و دسترسی خود به همه منابع جهانی بود!

چرا که در عمل همه سیاست‌های کنترل جمعیت را میان ملت‌ها و نژادهای منتخب اجرا کردند و نژادهای برگزیده خود را به زاد و ولد بیشتر و افزایش جمعیت تشویق و هدایت کردند.

کاهش ۷۰ درصدی نرخ باروری ایرانیان در سه دهه گذشته

پروفسور «نیکولاس اِبِرشتات» از محققان برجسته انستیتو امریکن اینترپرایز با استفاده از داده‎های آماری به‌دست‌آمده از جمعیت ۴۹ کشور و محدوده‎های جغرافیایی دارای اکثریت مسلمان، در مقاله‎ای با عنوان «کاهش نرخ باروری در جهان اسلام؛ تغییری فاحش که در کمال تعجب کسی متوجه آن نشده است» می‎نویسد:

«به‌طور میانگین نرخ باروری در دنیای اسلام حداقل ۴۴ درصد کاهش یافته است! حال آن که کاهش نرخ باروری در کل جهان ۳۲ درصد بوده است؛ همچنین بیشترین کاهش باروری که در سه دهه گذشته که کاهش ۷۰درصدی باروری را شامل می‎شود، در ایران به وقوع پیوسته است؛ کاهش باروری در ایران طی ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل ۷۰ درصد بوده است؛ این میزان یکی از سریع‎ترین و چشم‎گیرترین آمارهای کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت بوده است.

ایران رکورددار سریع‌ترین کاهش نرخ باروری در جهان

اندیشکده‌های غربی به‌طور مداوم تغییرات جمعیتی کشورهای مختلف را رصد می‌کنند و بر اساس اذعان خود آنها، نرخ باروری در ایران با سرعت شگفت‌انگیزی کاهش پیدا کرده است.

“ملیندا گیتس” یکی از پیش‌برندگان استراتژی‌های نظام سلطه در راستای کاهش جمعیت جهان و البته در پوشش اهداف خیرخواهانه است؛ در این رابطه چندی پیش، وی در توییتی از حقیقت دردناکی پرده برداشته و گفته بود: “سریع‌ترین کاهش نرخ ‎فرزندآوری به‌ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است!”

حمایت از فرزندآوری تنها روی کاغذ!

این آمار و مطالعات در حالی از سوی محققان غربی مطرح می‌شود که با وجود هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری، تاکنون دولت و مجلس برای سرو سامان دادن به اوضاع وخیم جمعیت، اراده‌ای از خود نشان نداده‌اند و این مسئله در اولویت آنها قرار نداشته است.

“قانون تسهیل ازدواج جوانان” در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسیده اما تاکنون قسمت اعظم آن توسط دولت اجرایی نشده است از طرفی “طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده” در دو دوره گذشته مجلس معطل بوده و بعد از ۸ سال هنوز به سامان نرسیده است!

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.