۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۳۳۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

فعالیت نامطلوب بانک سرمایه و تعلل بانک مرکزی در جلوگیری از آن سبب شده است این بانک، در نیمه نخست سال جاری، ۴ هزار میلیارد تومان معادل روزانه ۲۲ میلیارد تومان زیان جدید خلق نماید. این زیان در نهایت توسط بانک مرکزی پرداخت خواهد شد و عملا به عنوان هزینه ای برای اقتصاد ایران محسوب می شود؛ هزینه ای که خود را در تورم نشان می‌دهد و بدین شکل به مردم منتقل می‌گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه بانک سرمایه که اخیرا بر روی سایت کدال بارگذاری شده، این بانک حدود ۲۳.۳ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است.

این درحالیست که زیان بانک سرمایه در پایان سال ۹۷ حدود ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴ هزار میلیارد تومان زیان جدید توسط بانک سرمایه خلق شده است که معادل روزانه ۲۲ میلیارد تومان می‌شود. تعلل بانک مرکزی و عدم جلوگیری از فعالیت این بانک، دلیل اصلی استمرار خلق زیان است.

از آنجا که مکانیزم ورشکستگی در نظام بانکی کشور وجود ندارد، این زیان در نهایت توسط بانک مرکزی پرداخت خواهد شد و عملا به عنوان هزینه ای برای اقتصاد ایران محسوب می شود. هزینه ای که خود را در تورم نشان می‌دهد و بدین شکل به مردم منتقل می‌گردد.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.