۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۸۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ دسته: مسکن
۰

صبوری مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۴۵ هزار واحد خانه خالی در استان وجود دارد، تصریح کرد: با وجود ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خانه خالی، اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره نشین در استان قم وجود دارد.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد تأمین مسکن خانوار یکی از اولویت های امروز جامعه است. اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحدهای مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است. اجرای طرح‌هایی هوشمندانه ای همچون مسکن مهر و اقدام ملی منجر به صاحبخانه شدن دهک های ضعیف جامعه خواهد شد.

مهندس حسن صبوری مديركل راه و شهرسازي استان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اقدام صورت گرفته در جهت تعادل بخشی به بازار مسکن، اظهار داشت: تکمیل و اتمام مسکن مهر یکی از این اقدامات است.

ساخت بیش از ۱۵۰۰ واحد واحد مسکونی با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در طرح اقدام ملی مسکن، ۱۴۸۰ واحد مسکونی در استان قم ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۷۰۰ واحد مسکونی نیز به صورت پروژه مشارکتی ساخته خواهد شد، گفت: توافقنامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای تأمین مسکن نیروهای مسلح بسته شده است.

نرخ بالای اجاره نشینی با وجود ۴۵ هزار واحد مسکونی خالی در استان قم

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰درصد مالک، ۳۹درصد مستأجر و ۱۰درصد باقی مانده سایر هستند.

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان داشت: با توجه به ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در استان قم، اما همچنان در رتبه های بالای اجاره نشینی با ۱۴۷ هزار خانوار قرار داریم.

صبوری به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال جاری، عمده سرمایه ها به سمت مسکن سرازیر شد و با افزایش قیمت روبرو شدیم.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.